بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » لیست لوازم مهم سفر
ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی
گوناگون

لیست لوازم مهم سفر

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ 12۰1,670

سفر به سرزمین های ناشناخته و نقاط بکر و طبیعی، یکی از لذت بخش ترین نوع سفر بوده و افراد بسیاری تمایل دارند که اینگونه سفر را همواره تجربه کنند.

پا نهادن به نقاطی دوردست در دل جنگل و یا سایر نقاط طبیعت که از کمترین امکانات به روز برخوردارند و انسان را از زندگی ماشینی و مدرن حاکم بر زندگی روزمره خود دور می سازند، بی شک تجربه ای زیبا از سفر بوده و هر فردی در زندگی باید این گونه سفر هارا حتی برای یکبار هم که شده تجربه کند.

اما اینگونه سفرها، ضرورت ها و نیازمندی هایی را نیز داشته که باید با آنها قبل از پا نهادن در مسیر سفر به دل طبیعت آشنا بود؛ در غیر این صورت بی شک طبیعت گردی، خطرات و مشکلاتی را با خود به همراه خواهد آورد.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی برخی از لوازم و نیازمندی های طبیعت گردی همراه باشید.

به‌همراه داشتن تمامی لوازم ضروری سفر عادتی بسیار پسندیده است، با اینکه شاید در بسیاری از سفرها، تنها برخی از آنها استفاده شوند، اما تنها در مواقعی که به آنها نیاز پیدا کنید، اهمیت به همراه داشتن همیشگی آنها را احساس خواهید کرد.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

در ادامه چند مورد از لوازم ضروری را که در طبیعت گردی و کوهنوردی باید به همراه داشته باشید برای شما معرفی می کنیم.

لباس مناسب

در سفر به دل طبیعت هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و امکان دارد شما در سفر های طبیعت گردی خود به طور ناگهانی با تغییرات شدید آب و هوایی مواجه شوید. پس بهتر است با در نظر گرفتن هوای حاکم بر فصلی که در آن تمایل به سفر دارید، لباس مناسب به همراه داشته باشید و همچنین اگر در فصول سرد سال اقدام به این کار می کنید، به طور حتم باید کلاه و دستکش و ژاکت اضافه نیز با خود حمل کنید.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

مسیر یاب

توانایی استفاده از قطب نما و خواندن نقشه بسیار ضروریست. امروزه نقشه و قطب‌نما به دو جزء از سیستم‌های پیشرفته مسیریابی GPS تبدیل شده‌اند. داشتن یک نقشه توپوگرافی، همواره دید بهتری از مسیر سفر به شما می‌دهد. حتی با داشتن پیشرفته‌ترین GPSها به همراه داشتن یک قطب‌نمای ساده می‌تواند در بعضی شرایط خاص، جان شما را نجات دهد. چون این اقلام نیازی به باتری ندارند، همواره به عنوان یک پشتیبان خوب به شمار می‌آیند.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

چراغ قوه یا وسیله روشنایی مناسب

اگر می دانید در مسیر حرکت خود ممکن است به تاریکی شب برخورد کرده و یا مجبور به شب ماندن در دل طبیعت هستید، حتما وسایل روشنایی مناسب به همراه داشته باشید.

یکی از انواع لوازم روشنایی، چراغ قوه ها بوده که خود آنها نیز انواع گوناگونی دارند؛ بی شک یکی از بهترین نوع چراغ قوه ها، چراغ پیشانی است؛چراغ پیشانی همانطور که از نام آن پیداست به دلیل قرارگرفتن روی پیشانی دستانتان را  آزاد گذاشته و به شما آزادی عمل بیشتری می دهد. این چراغ‌ها اغلب کوچک و سبک بوده و عمر باتری بیشتری نیز دارند. حتما به یاد داشته باشید که اگر از این گونه لوازم برای روشنایی در شب استقاده می کنید،  همواره باتری اضافی به همرا داشته باشید. همچنین یادآور می شویم که در سفرهای گروهی هر شخصی باید چراغ و باتری جداگانه‌ای داشته باشد.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

جعبه کمک های اولیه

بدون شک در زمان حضور شما در دل طبیعت، نزدیک ترین مرکز درمانی با شما فاصله چشم گیری خواهد داشت و دسترسی به آن بسیار سخت و زمان بر است. از این رو باید همواره در سفر های طبیعت گردی خود، جعبه کمک های اولیه را به همراه داشت تا بتوان در صورت بروز هر گونه حادثه، اقدامات اولیه را انجام تا از وقوع اتفاقات تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری صورت بگیرد.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

لازم به ذکر است که جعبه کمک های اولیه باید حاوی برخی محلول های ضد عفونی کننده، بعضی از داروها و وسایلی چون گاز استریل و باند باشد.

لوازم آتش زا

در سفر های خود به طبیعت همواره باید لوازمی را برای ایجاد آتش، مانند کبریت، فندک و آتش زنه همراه داشته باشید تا در زمان نیاز به روشن کردن آتش با مشکلی مواجه نشوید.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

لوازم محافظ در برابر نور خورشید

در زمان حضور در طبیعت ممکن است شدت نور خورشید به حدی باشد که باعث شود شما با برخی از مشکلات مواجه شوید؛ به  همین منظور بهتر است برخی از لوازم محافظت در مقابل نور آفتاب مانند عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب به همراه داشته باشید.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

سرپناه

اگر در طبیعت گردی های خود قصد شب ماندن در دل طبیعت دارید، باید برای خود به طور حتم سرپناهی را در نظر گرفته تا در طول مدت شب، شما را از سرما، حشرات و حیوانات وحشی در امان بدارد.به همین منظور پیشنهاد شده تا حتما چادر های مسافرتی مناسب با شرایط آب هوایی را که قصد سفر به آن را دارید به همراه داشته و همچنین تعدادی پتو اضافه نیز با خود به سفر ببرید.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

ابزار و لوازم چند کاره

داشتن ابزاری برای تعمیر خرابی‌های احتمالی همیشه به درد می‌خورد، فرض کنید چادرتان مشکل کوچکی پیدا کند یا یکی از وسایلتان نیاز به تعمیری مختصر داشته باشد. به همراه داشتن جعبه ابزاری کوچک برای راه انداختن کارها، ضروریست.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×