بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » ترفندهایی برای سفر راحت با قطار
سفر با قطار
دانستنی‌های سفر

ترفندهایی برای سفر راحت با قطار

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ 9۰2,018

بی شک یکی از بزرگترین علایق بشر، سفر کردن است و هر زمان که صحبت از سفر به میان می آید، همه ما در ذهن خود برای آن برنامه ریزی کرده و خود را در مقصد مورد علاقه امان تصور می کنیم.

یکی از مسائلی که برای سفر، همواره به اشتباه کم اهمیت تر به شمار می آید، موضوع حمل و نقل و روش های رسیدن به شهر انتخابی مان است، که باید به آن همیشه توجه ویژه ای داشت تا سفر را به خوبی آغاز و با خاطراتی خوش به پایان برسانیم.

حمل و نقل و سپری کردن مسیر مبدا تا مقصد، روش های گوناگونی دارد و به طرق مختلف همه روزه این کار صورت می گیرد؛ اتومبیل شخصی، اتوبوس، شاید هم با قطار و یا هواپیما.

با وبلاگ اقامت ۲۴  در معرفی و آشنایی با باید ها و نباید های یکی از روشهای پر مخاطب سفر، همراه باشید.

سفر با قطار

 

بی تردید، سفر با قطار یکی از آسان ترین، کم هزینه ترین و ایمن ترین نوع سفر در ایران بوده و همه روزه مسیرهای بسیاری در کشور از این طریق طی می شوند؛ در حال حاضر، شبکه راه آهن ایران به بسیاری از نقاط کشور قطار دارد و مسافرت به این روش یکی از محبوب ترین نوع سفر بشمار می آید.

نوع جای گیری مسافران در قطار به خودی خود یک مزیت محسوب می شود. در قطار نیازی نیست ده ها مسافر تا مقصد تنگاتنگ هم بنشینند، غذا بخورند یا حتی بخوابند.

علاوه بر این، شما در قطار نه تنها فضای خواب کافی دارید، بلکه امکان غذا خوردن راحت تر، تلویزیون دیدن، کار با لب تاپ، شطرنج بازی کردن و به طور کل سرگرم شدن برایتان فراهم تر است. این البته به شرطی است که بتوانید چندین ساعت با سر و صدای حرکت قطار سازگار شوید.

سفر با قطار

 

شما در هیچ وسیله نقلیه دیگری این آزادی را ندارید که هر وقت خواستید دراز بکشید و هر وقت خواستید قدم بزنید. در صورتی که در قطار نه تنها آزادی حرکت دارید، بلکه می توانید برای عوض شدن حال و هوایتان، سری هم به رستوران و کافی شاپ قطار بزنید و با دوستان و خانواده چای بنوشید.

علاوه بر همه این ها، سرعت حرکت قطارها معمولا به گونه ای است که فرصت تماشای طبیعت را به شما می دهد. بنابراین اگر مثلا قصد سفر به شمال کشور را دارید، قطار به شما فرصت دیدن دریا و جنگل و طبیعت کنار جاده را خواهد داد.

اما سفر با قطار در کنار تمام راحتی هایش، برخی مشکلات را نیز به همراه دارد و بهتر است در اینگونه سفر ها نکاتی را رعایت نمود تا لذت سفر با این وسیله را دوچندان کرد.

حتما کمی غذا همراه ببرید

سعی کنید تا جایی که امکان دارد برای سفرهای طولانی مدت خود با قطار، غذای خانگی همراه ببرید، زیرا در بیشتر موارد ثابت شده است که غذای بوفه و رستوران های داخل قطار، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. پس برای داشتن سفری سلامت و بی دردسر، غذایی که بتوان آن را طولانی مدت نگه داشت، طبخ و همراه ببرید.

سفر با قطار

 

خود را سرگرم کنید

با وجود امکان قدم زدن در راهروی قطار و تماشای مناظر در طول مسیر، اگر سفری طولانی در پیش دارید، ممکن است از یکنواختی فضا کلافه و بی قرار شوید. برای جلوگیری از این اتفاق، کتاب، مجله یا روزنامه ای که به آن علاقه دارید همراه ببرید و مطالعه کنید، در موبایل یا تبلتتان، مشغول تماشای فیلم شوید یا خود را به حل کردن جدول مشغول کنید.

سفر با قطار

لباس راحت به تن کنید

به تن داشتن لباس هایی که در آن احساس راحتی نمی کنید، در ساعات طولانی سفر با قطار یکی از عذاب آورترین اتفاقاتی است که حین سفر تجربه خواهید کرد. لباس هایی مناسب فصل و کاملا آزاد و راحت برای داخل قطار برگزینید و به یاد داشته باشید، بهتر است که پیش از خواب، کفش هایتان را از پا خارج نکنید، پس در انتخاب کفش به راحتی پاهایتان هم اهمیت دهید.

سفر با قطار

لوازم ضروری را فراموش نکنید

لوازم ضروری و بهداشتی مانند دستمال کاغذی، چسب زخم و مایع ضدعفونی کننده دست، وسایلی هستند که قطعا در سفر با قطار به کارتان خواهند آمد، زیرا ممکن است در سرویس بهداشتی قطار این موارد را نیابید.

اگر در طول شب میهمان قطار های کوپه ای هستید، بدانید که برای خواب به شما ملحفه و بالش خواهند داد، بنابراین در صورتی که عادت به استفاده از رختخواب های عمومی ندارید، بهتر است ملحفه و روبالشی شخصیتان را همراه ببرید.

برای داشتنی خوابی بهتر، چند وسیله با خود همراه کنید

فراموش نکنید که در وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطار، تنظیم نور و میزان سر و صدای موجود، از کنترل شما خارج هستند. پس اگر اصرار دارید که چند ساعتی را در قطار به خواب و استراحت اختصاص دهید، چشم بند و گوش گیر را برای به حداقل رساندن عوامل آزار دهنده محیطی، از یاد نبرید.

سفر با قطار

مراقب وسایل ارزشمندتان باشید

چنانچه وسایلی گران قیمت در قطار با خود حمل می کنید، بهتر است همیشه آنها را در نزدیکی خود قرار دهید و به هیچ وجه به قسمت بار نسپاریدشان. اگر هم در کوپه با افرادی به جز دوستان و اقوام خود همسفر هستید، بهتر است کیف کوچکی تهیه کنید و آن را از زیر لباس به گردنتان بیاویزید. پیش از خواب، تمامی وسایل گرانبهایتان را درون این کیف قرار دهید و با خیال راحت به خواب فرو روید.

با همسفرانتان خوش رفتاری کنید

چه با قطارهای کوپه ای سفر کنید و چه با قطارهای سالنی، با دست کم سه مسافر دیگر همراه خواهید بود. اگر می خواهید سفری آرام و شاد، در تعامل با همسفرانتان داشته باشید، کمی خودخواهی و منافع شخصی را کنار بگذارید و با همراهانتان مهربان باشید. با آنها رابطه ای دوستانه برقرار کنید تا در کمال صلح و آرامش، هر مشکل یا اختلاف نظری که در طول سفر میانتان پیش آمد کرد، برطرف کنید و در صورت بروز مشکل به کمک یکدیگر بشتابید.

سفر با قطار

تمام مدت یکجا ننشینید

نشستن مداوم و طولانی مدت، علاوه بر این که خسته کننده است، برای بدنتان به خصوص پاها بسیار مضر می باشد. سعی کنید یک یا دوبار در طول سفر با قطار، در راهروها قدم بزنید، اما این کار را زیاد تکرار نکنید تا سبب ایجاد مزاحمت برای سایرین نشوید.

از دیگر نکاتی که به سلامتی بدنتان در قطار کمک می کند، همراه بردن بالش دور گردنی است، تا اگر موفق نشدید کنار پنجره بنشینید هنگام چرت نیمروزی به سر و گردنتان آسیب و فشار وارد نشود.

سفر با قطار

اما در انتها، مطمئنا نکاتی که ذکر کردیم تنها ترفندهای موجود برای راحتی بیشتر در قطار نیستند و با توجه به نوع قطار و عادات شخصی، هرکسی ممکن است راهکاری متفاوت داشته باشد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×