بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » معرفی کامل هتل آپارتمان ملل مشهد با تصویر
هتل ملل مشهد
معرفی هتل

معرفی کامل هتل آپارتمان ملل مشهد با تصویر

۱۸ آذر ۱۳۹۶ 8۰2,036

هتلداری در مشهد به دلیل شرایط خاص مهمانان این شهر، از شرایط ویژه ای باید برخوردار باشد؛ مسافرانی که به این شهر سفر می کنند، به واسطه اینکه زائر و مهمان حضرت رضا (ع) هستند، شایسته دریافت بهترین خدمات بوده و باید از آنها به بهترین شکل پذیرایی شود.

 هتل ملل مشهد

به این دلیل در این شهر هستند هتل ها و هتل آپارتمان هایی که شرایطی خاص را برای اقامت زائران فراهم کرده اند و دغدغه خود را بیشتر معطوف به خدمت رسانی، آرامش و اقامت دلچسب زائران کرده اند و نگاه مالی را در آخرین جایگاه قرار داده اند.

هتل ملل مشهد

از این رو خبرنگار اقامت ۲۴، به سراغ هتل آپارتمان ملل رفته و با آقای نخعی، مالک و مدیر این مجموعه به گفتگو نشسته است؛ این هتل آپارتمان یکی از زیباترین و خاص ترین هتل آپارتمان های ایران بوده و در میان همگان به هتل موزه ملل مشهور است.

هتل ملل مشهد

هتل آپارتمان ملل مشهد یکی از واحدهای نمونه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بوده که با فاصله ای کمتر از  ۵دقیقه تا حرم مطهر امام رضا (ع)، شرایط ویژه و منحصر به فردی را برای اقامت زائران حرم امام رئوف به ارمغان آورده است.

هتل ملل مشهد

این هتل به دلیل علاقه بسیار مدیر و مالک آن به جمع آوری و نگهداری اشیاء قدیمی و به اصطلاح عتیقه، به موزه ای مملو از اشیاء بجای مانده از دوران های گوناگون تاریخ نیز بدل شده است. با ورود و اقامت در این هتل می توانید از یکی از بزرگترین موزه های سماور کشور و یکی از ناب ترین مجموعه های سماور دنیا بازدید کنید.

هتل ملل مشهد

هتل آپارتمان ملل، نخستین هتل موزه کشور بوده و اقلامی را با قدمتی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال در خود جای داده است، تا آنجایی که این هتل موزه به یکی از مکان های دیدنی خراسان رضوی و شهر مشهد بدل شده است . موزه سماور این هتل که به همت مالک آن جمع آوری شده، مکانی برای بازدید از سماورهای قدیمی شناخته می‌شود.

هتل ملل مشهد

این مجموعه، از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده و اکنون چند سالی است که هتل آپارتمان ملل با نام هتل موزه شناخته می شود. این هتل تمام مشخصات یک موزه از قبیل نوع قفسه، ویترین ها، نوع چیدمان و راهنمای موزه را دارا بوده و برای یک موزه شدن تنها ثبت را نیاز دارد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

هر چند این هتل موزه بیش از۳۰۰ قلم کالای قدیمی را در خود جا داده است، اما بیشتر تنوع را سماورهای آن به خود اختصاص داده، تا جایی که در حدود ۲۰۰ نوع سماور از دوره های گوناگون در آن وجود دارد.

هتل ملل مشهد

نخعی، مدیر هتل، بر حسب علاقه‌مندی و دغدغه‌ خود، کلکسیونی از سماورهای مناطق مختلف ایران و کشورهای روسیه، آذربایجان و ترکمنستان را جمع‌آوری کرده و این امکان را فراهم آورده که گردشگران در کنار اقامت در هتل، از صنایع دستی دوره‌های مختلف تاریخی نیز دیدن کنند.

هتل ملل مشهد

مالک هتل آپارتمان ملل، دلیل قرارگیری این مجموعه در لابی هتل را، انرژی موجود در دل این اجسام دانسته و بیان می کند که این سماورها و دیگر اشیاء قدیمی موجود در هتل ملل، می تواند انرژی مثبت منحصر به فردی را به مهمانان و بازدیدکنندگان القاء کند، به گونه ای که برای آنها خاطرات تکرار نشدنی را به ارمغان آورد.

این مجموعه در سال جاری به عنوان برترین هتل آپارتمان کشور از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شده و موفق به دریافت نشان زرین ملی از این سازمان گردید و دلیل این انتخاب نیز نوآوری مالک و مدیر آن در ترکیب واحد اقامتی و گردشگری بوده است به نحوی که شرایط اقامت در موزه زیبایی را اینچنین فراهم کرده است.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۱.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×