بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » قوانین بار مسافر در هواپیما
قوانین بار مسافر در هواپیمایی ایران ایر
گوناگون

قوانین بار مسافر در هواپیما

۸ آذر ۱۳۹۶ 13۰1,641

سفر به شهر های مختلف و دور و نزدیک، امروزه با پیدایش هواپیما بسیار راحت شده و در کمترین زمان ممکن، می توان از شهری به شهر دیگر و حتی از قاره ای به قاره ای دیگر سفر کرد.

قوانین بار مسافر در پرواز

اما این راحتی و رفاه در سفر، با برخی مسائل و قوانین نیز همراه است که اگر آنها رعایت نشود، با مشکلاتی همراه خواهد بود و دردسرهایی را بوجود خواهد آورد.

یکی از این قوانین، میزان بار و یا همان چمدان و ساکی است که با خود می توانید در پرواز به همراه داشته باشید. حتی وزن و مقدار وسایل و لوازم تحویلی به قسمت بار هواپیما نیز از میزان مشخصی برخوردار است؛ این میزان، در پروازها و شرکت های هواپیمایی مختلف، تفاوت داشته و هر شرکت اجازه به همراه داشتن بار به وزن خاصی را در قوانین خود ذکر کرده است.

قوانین بار مسافر در پرواز

وبلاگ اقامت ۲۴ در این مطلب تلاش می کند تا با معرفی این قوانین در ایرلاین های مختلف، گامی در برطرف سازی مشکلات شما همراهان به هنگام سفر با هواپیما، برداشته باشد.

 

قوانین بار هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان، وسایل شخصی، پول، جواهرات، اقلام با ارزش و مدارک را در دسته بندی اقلام مجاز به حمل در کیف دستی مسافر به داخل کابین هواپیما برشمرده و اجازه ورود به افرادی که وسایل شکستنی، تیز و برنده به همراه داشته باشند را به داخل کابین هواپیما نمی دهد.

قوانین بار مسافر در هواپیمایی آسمان

مسافران هواپیماهای این شرکت تنها مجاز هستند کیف دستی تا ابعاد ۵۶ سانتیمتر طول، ۴۵ سانتیمتر عرض و ۲۵ سانتیمتر ارتفاع و تا وزن پنج کیلوگرم  را در داخل کابین به همراه داشته باشند و هر مسافر نیز تنها مجاز به همراه داشتن یک کیف دستی در داخل هواپیما است. در صورتی که مسافر قصد دارد باری بیشتر از مقدار ذکر شده در داخل هواپیما به همراه داشته باشد، تنها می تواند با پرداخت هزینه، صندلی اضافه خریداری کرده و تا میزان ۷۵ کیلوگرم و به شکلی که بسته همراه، بزرگتر از پشتی صندلی نباشد را با خود در داخل هواپیما همراه کند.

میزان بار هر مسافر که تحویل قسمت بار هواپیماهای این شرکت نیز می گردد نمی تواند بیشتر از ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.

 

قوانین بار هواپیمایی ایران ایر

در پروازهای شرکت هواپیمایی ایران ایر، وزن بار هر مسافر، به کلاس پروازی آن بستگی دارد. در کلاس های گوناگون، این میزان از ۲۰ تا ۵۰ کیلوگرم متغییر بوده و هچنین هر مسافر نسبت به کلاس پروازی خود مجاز است باری با وزن ۵ تا ۷ کیلوگرم را در داخل کابین به همراه داشته باشد و در صورت افزایش وزن بار، می بایست هزینه ای اضافه برای حمل بار پرداخت نماید.

قوانین بار مسافر در هواپیمایی ایران ایر

قوانین بار هواپیمایی ایران ایرتور

مقدار باری که مسافران پروازهای شرکت ایران ایرتور می توانند به قسمت بار تحویل دهند در پرواز های کلاس نرخ معمولی داخلی، برای هر مسافر به میزان ۲۰ کیلوگرم بوده و این میزان در پروازهای خارجی به ۳۰ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

قوانین بار مسافر در هواپیمایی ایران ایر تور

مسافران این ایرلاین که دچار ناتوانی و معلولیت هستند، می توانند علاوه بر بار مجاز، صندلی چرخدار معمولی یا هر گونه وسیله مشابه ای را که برای حرکت به آن نیازمند بوده، حداکثر تا وزن ۲۰ کیلوگرم به همراه داشته باشند.

همچنین مسافران مجاز هستند تنها یک کیف دستی به وزن ۵ کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما حمل کنند.

 

قوانین بار هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان میزان مجاز بار تحویلی هر مسافر به قسمت بار هواپیما را حداکثر ۳۰ کیلوگرم اعلام کرده است و علاوه بر آن هر مسافر را به صورت رایگان، مجاز به حمل یک کیف دستی دانسته که این میزان در پروازهای عادی داخلی و خارجی ۵ کیلو گرم و در پروازهای بیزینس کلاس، ۷ کیلوگرم است.

قوانین بار مسافر در هواپیمایی ماهان

قوانین بار هواپیمایی کاسپین

مقدار بار مجازی که مسافران هواپیماهای شرکت کاسپین می توانند به قسمت بار تحویل دهند ۲۰ کیلو بوده و این وزن در پروازهای خارجی تا ۳۰ کیلوگرم قابل افزایش است و آنها نیز می توانند همراه خود کیف دستی با وزن ۴ کیلوگرم را در داخل کابین هواپیما ببرند.

 

حمل حیوان

بر اساس مقررات سازمان هواپیمایی کشور، ورود هرگونه حیوان زنده به داخل کابین هواپیما ممنوع است.حمل حیوان زنده باید از طریق انبار بار هواپیما و براساس مقررات یاتا صورت گیرد و علاوه بر آن، قوانین دولت کشورهای مقصد و ترانزیت باید مد نظر قرار گرفته شود. همچنین حمل حیوانات زنده مستلزم پرداخت هزینه است.

 

حمل حیوان در پرواز

حمل کالاهای خطرناک

کالاهای خطرناک به اقلام و مواردی گفته می شود که سلامت و ایمنی مسافران یا هواپیما را به مخاطره می اندازد. حمل اینگونه اقلام با توجه به دستورالعمل های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری(ICAO) و انجمن شرکت های هواپیمایی (IATA) بوده و حمل این اقلام در داخل جامه دان و یا کیف دستی مسافرین اکیدا ًممنوع است.

قوانین حمل کالاهای خطرناک در پرواز

قانون اضافه بار

بر اساس قوانین بین المللی حمل چمدان و وسایل و بسته‌های بالای ۳۰ کیلوگرم با پرواز ممنوع می‌باشد. یکی از دلایل این امر حفظ سلامتی کارکنان فرودگاه هنگام جابجایی بارها است. دلیل دیگر میزان ظرفیت هواپیما از نظر فضای ذخیره سازی و وزن می‌باشد. کابین هواپیما و قسمت بار آن مخصوص وسایل با ابعاد تعیین شده هستند و میزان وزن کلی وسایل و البته مسافران برای هر هواپیمایی مشخص می‌باشد.

طبق قوانین بار هواپیما اگر وسایل و بار همراه شما از میزان تعیین شده بیشتر باشد مشمول قوانین اضافه بار خواهید شد. در این صورت باید مبلغی را با توجه به نوع پرواز، مقصد، کلاس پروازی و به اندازه یک درصد قیمت کل بلیت برای هر ۱ کیلوگرم بار اضافی پرداخت نمایید. برای پرداخت این هزینه می‌توانید در زمان خرید بلیت از آژانس‌های مسافرتی و گردشگری میزان بار اضافی خود را اعلام نمایید و مبلغ محاسبه شده را همراه مبلغ بلیت پرداخت نمایید. در غیر این صورت در فرودگاه و قبل ازفرودگاه نیز هنگام اندازه‌گیری میزان بار شما می‌توانید هزینه اضافی را پرداخت نمایید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×