بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار اقامت ۲۴ » از کجا هتل رزرو کنیم ؟
رزرو هتل در اقامت 24
اخبار اقامت ۲۴

از کجا هتل رزرو کنیم ؟

۸ آبان ۱۳۹۶ 12۰1,731

 

سفر چه کاری، تفریحی و یا به هر منظور دیگری که باشد، باید قبل از آغاز آن برخی اقدامات و برنامه ریزی ها صورت گیرد؛ بی شک رزرو هتل و اماکن اقامتی، یکی از اصلی‌ترین قسمت های برنامه ریزی قبل از سفر بوده که باید برای آن پیش از سفر اقدامی اساسی صورت بگیرد.

اما سوالی که برای برخی به وجود می آید این است که هتل خود را از کجا و چگونه رزرو کنیم تا در زمان رسیدن به مقصد و مراجعه به هتل با مشکلی مواجه نشویم .

به همین منظور وبلاگ اقامت ۲۴ برای پاسخ گویی به این سوال ، چگونگی رزرو هتل را از روش های گوناگون شرح می دهد؛ با ما همراه باشید.

روش های گوناگونی برای رزرو هتل در شهر مقصد سفر وجود دارد، اما دو راه اصلی برای این منظور، رزرو از خود هتل و دیگری، استفاده از سامانه های رزرواسیون آنلاین است.

رزرو هتل

شاید به ظاهر، رزرو واحد اقامتی از خود هتل روشی آسان تر و در دسترس تر باشد و تصور شود که تنها با برقراری ارتباط تلفنی با هتل می توان آن را برای تاریخی مشخص رزرو کرد، اما باید این را هم متذکر شد که این باور تاحدی با مشکلاتی همراه می باشد تا جایی که می توان گفت معایب آن بیشتر از مزیتش است.

برقراری تماس با هتل و رزرو آن، گاهی به دلایل مختلف از قبیل نبود اطلاعات کافی و در دسترس نبودن شماره هتل، امکان پذیر نیست و همچنین در برخی از بازه های زمانی، هتل ها، اتاق های خود را به‌صورت کلی به چارتر کننده ها واگذار می کنند و به نوعی تنها از طریق فرد یا شرکت گارانتی کننده، امکان رزرو فراهم می شود.

درصورتی‌که رزرو خود را تنها از طریق تماس با هتل چک کرده و آن را قطعی نکرده اید، ممکن است هنگام مراجعه به هتل مدنظر، با این موضوع مواجه شوید که اتاق شما به فردی دیگر فروخته شده و هتل امکان پذیرش شما را ندارد که این خود، مشکل بزرگی است، چرا که شما باید بخشی از زمان سفر خود را برای یافتن مکانی مناسب برای اقامت سپری کنید.

رزرو هتل

در روش رزرو از طریق هتل، به دلیل کافی نبودن اطلاعات شما از هتل های شهر مقصد، شاید به اشتباه هتلی را رزرو کنید که از کیفیت خدمات و یا نرخ آن رضایت نداشته و یا حتی هتلی با امکانات بهتر اما نرخی مناسب را از دست بدهید.

اما روش دیگر رزرو هتل، استفاده از سامانه رزرواسیون آنلاین اماکن اقامتی است؛ در این روش شما به راحتی و تنها با استفاده از یک رایانه شخصی، موبایل و یا تبلت و در منزل و یا محیط کار خود می‌توانید هتل خود را رزرو نمایید.

 

رزرو هتل در اقامت 24

در این روش حتی اگر شما با هتل های شهر مقصد آشنایی ندارید، می‌توانید با مراجعه به این نوع سامانه، لیست متنوعی از هتل های آن شهر را مشاهده کرده و نسبت به سلیقه و میزان هزینه ای که برای این منظور در نظر گرفته اید، هتل خود را رزرو نمایید .

سایت های گوناگون بسیاری این خدمات را ارائه می کنند، اما تنها سامانه ای که به‌صورت رسمی به ارائه خدمات می پردازد، سامانه ملی رزرواسیون اماکن اقامتی کشور، اقامت ۲۴ بوده که با دریافت مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اولین و تنها دارنده مجوز برای انجام رزرو آنلاین هتل در سراسر کشور است.

مزیت استفاده از سامانه اقامت ۲۴ نسبت به دیگر سایت ها و حتی خود هتل، موارد بسیاری است که می توان به عنوان مثال، ایمن بودن رزرو را مثال زد .

 

رزرو هتل در اقامت 24

مزیت دیگر این سامانه، دارا بودن ۱۳۰۰ هتل در سراسر کشور است که این موضوع، آزادی انتخاب را نسبت به هر نوع سلیقه و هر میزان هزینه می دهد.

از دیگر مزیت های رزرو از اقامت ۲۴ ، سریع بودن امکان رزرو می باشد. شما تنها کافی است هتل شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس با وارد کردن زمان سفر، تعداد شب های اقامت و نوع اتاق، هتل خود را رزرو کنید.

برای رزرو اتاق از طریق خود هتل، شما درصورتی‌که بخواهید رزرو خود را قطعی کنید، باید با استفاده از شماره کارت مربوط به هتل، هزینه اقامت را به‌صورت کارت به کارت واریز کنید و سپس اطلاعات آن را در اختیار رزرواسیون هتل قرار داده تا رزرو شما قطعی شود، درصورتی‌که در سامانه اقامت ۲۴، به‌منظور سهولت در انجام رزرو، درگاه پرداخت اینترنتی فراهم‌شده و شما می‌توانید با هر کارت بانکی که عضو شتاب باشد، پرداخت هزینه را انجام داده و رزرو خود را قطعی نمایید .

 

رزرو هتل

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که رزرو از طریق سامانه ملی رزرواسیون اماکن اقامتی کشور را نسبت به رزرو از هتل ارجحیت می بخشد، کمتر بوده هزینه رزرو است؛ این سامانه به دلیل امضاء تفاهم نامه با تمامی هتل ها، درصد قابل توجهی از هزینه اقامت را کسر کرده و این کسر هزینه را به مبلغ پرداختی مهمان اختصاص داده است؛ از این رو رزرو در صورتی که از طریق سامانه اقامت ۲۴ صورت بگیرد، هزینه آن، مبلغ بسیار قابل توجهی، کمتر از میزان پرداختی به خود هتل است.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×