بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان کرمانشاه » کرمانشاه » جاهای دیدنی کرمانشاه » دیدنی های کرمانشاه بهشت گردشگران | سفر به کرمانشاه ۱۴۰۰
هتل لاله بیستون کرمانشاه
جاهای دیدنی کرمانشاه

دیدنی های کرمانشاه بهشت گردشگران | سفر به کرمانشاه ۱۴۰۰

۲۵ مرداد ۱۳۹۶ 15۰2,410

کرمانشاه شهر زیبا و باستانی بوده که میزبان آثار تاریخی ارزشمند و باشکوهی است و نمی‌توان برای برخی از آنها، مشابهی را در سراسر جهان یافت. در کنار جاذبه‌های گردشگری کهن این منطقه از کشور، می‌توان طبیعتی زیبا و چشم‌نواز را در دیدنی های کرمانشاه مشاهده کرد که خود به یکی از مقاصد توریستی بدل شده و سالانه میزبان بازدیدکنندگان بسیار از سراسر ایران و جهان است. در ادامه این مقاله از اقامت ۲۴ با ما همراه باشید تا به معرفی زیباترین دیدنی های کرمانشاه بهشت گردشگران بپردازیم.

گردشگری کرمانشاه

جاهای تاریخی کرمانشاه

کرمانشاه، سرزمینی است کهن و میراثی بازمانده از ایران باستان، که به قدمت تاریخ بشریت، شاهد دیرینه‌ وقایع تلخ و شیرین روزگار بوده و با حضورش، هویتی اصیل و پرافتخار را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. در ادامه برخی از جاهای تاریخی کرمانشاه که در گذر سال‌ها پا بر جا مانده‌اند را معرفی می‌کنیم:

طاق گرا (طاق شیرین)

در میان دیدنی های کرمانشاه در گردنه‌ای به نام پاتاق که در حد فاصل جاده‌ کرمانشاه به سرپل ذهاب قرار دارد، بنایی تاریخی به نام طاق گرا به چشم می خورد. این بنا با استفاده از بلوک‌های سنگی ساخته شده است و طبق مدارک تاریخی، قدمت آن به اواخر سلطنت ساسانیان و پادشاهی خسرو دوم، باز می‌گردد.

جاذبه های گردشگری کرمانشاه

موزه پارینه سنگی زاگرس

در شهر کرمانشاه، موزه‌ای ویژه و مربوط به پیش از تاریخ، دایر شده که به موزه‌ پارینه سنگی زاگرس، شهرت یافته است. این موزه‌ ارزشمند، اولین موزه‌ پارینه سنگی در خاورمیانه محسوب می‌شود و توسط فریدون بیگلری و مرادی بیستونی در اواسط دهه‌ هشتاد، تاسیس شده است.

گردشگری کرمانشاه

تکیه بیگلربیگی

در یکی از محله‌های قدیمی کرمانشاه، تکیه‌ای تاریخی متعلق به حکومت قاجاریان وجود دارد که به دلیل تزئینات آینه‌کاری منحصربه‌فرد، یکی از بی‌نظیرها در میان دیدنی های کرمانشاه محسوب می‌شود. این اثر کهن، برخوردار از تالاری است که می‌توان تزئینات عالی و کتیبه‌هایی متعلق به حکومت مظفرالدین شاه را در آن مشاهده کرد.

جاهای دیدنی کرمانشاه

تکیه معاون الملک

تکیه‌ معاون‌الملک یکی دیگر از دیدنی های کرمانشاه ، مجموعه‌ای متشکل از سه قسمت عباسیه، زینبیه و حسینیه است که بالغ بر ۱۱۴ سال پیش، توسط معین‌الرعایا ساخته و پس از آن به همت حسن خان معین‌الملک تکمیل و به بهره‌برداری رسید. از ویژگی‌های بی‌نظیر این اثر تاریخی، می‌توان به کاشی‌کاری صورت گرفته در آن اشاره کرد که با استفاده از رنگ‌های طبیعی، زیبایی خاصی به آن بخشیده و آن را در جهان ممتاز کرده است.

جاهای دیدنی کرمانشاه

موزه مردم شناسی

موزه‌ مردم‌شناسی، یکی دیگر از موزه‌های کرمانشاه است که حافظ اشیای تاریخی، پوشاک، صنایع دستی، ابزارآلات قدیمی دامپروری، شکار، کشاورزی، نگارش، روشنایی، نساجی، بافت گیوه و آثاری با مضامین فرهنگی است.

جاذبه های گردشگری کرمانشاه

موزه پوشاک و زیورآلات

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی کرمانشاه، موزه‌ پوشاک و زیورآلات این شهر است که در تکیه‌ معاون‌الملک و بخش عباسیه قرار دارد. در این موزه می‌توان لباس‌های محلی مردم هرسین، قصر شیرین، گیلان‌غرب، پاوه و شهرهای دیگر استان کرمانشاه را مشاهده کرد.

جاذبه های گردشگری کرمانشاه

بیستون

مجموعه‌ای عظیم و ارزشمند که از دل تاریخ قد برافراشته و همچون میراثی با عظمت، شکوه و جلال فرهنگ ایرانی را به جهانیان عرضه می‌دارد. این عمارت تاریخی، در دل و دامنه‌ کوهی به همین نام و در شهر بیستون کرمانشاه قرار دارد. اثری ماندگار از دوران حکومت هخامنشیان که امروزه میزبان جمع کثیری از گردشگران سراسر جهان است. بیستون را میتوان شناخته شده ترین اثر تاریخیدر میان دیدنی های کرمانشاه دانست.

مطلب مرتبط: بیستون روایتی عاشقانه از تاریخ

معبد آناهیتا

معبد آناهیتا، که از آن به عنوان دومین بنای سنگی ایران یاد می‌شود، یکی از آثار تاریخی برجسته و ارزشمند ایران باستان است و در شهر کنگاور کرمانشاه، قرار دارد. این بنای تاریخی، عبادتگاهی است ساخته شده بر سکویی بلند، که قدمت احداث آن به دلایل نبود مستندات تاریخی مشخص نیست، اما مورخان، پیشینه‌ ساخت آن را به دوران حکومت ساسانیان یا اشکانیان نسبت می‌دهند.

دیدنی های کرمانشاه

 

طاق بستان

مجموعه‌ باشکوه شکارگاه‌ شاهان ایرانی، که متشکل از سنگ‌‌نگاره‌ها و سنگ‌نوشته‌های حکومت ساسانیان است، در شمال غربی کرمانشاه به یادگار مانده است که به طاق بستان شهرت دارد. این اثر تاریخی دارای دو بخش به نام‌های طاق بزرگ و طاق کوچک و چند سنگ نوشته است که یکی از اصلی‌ترین دیدنی های کرمانشاه را تشکیل می‌دهد.

مطلب مرتبط: طاق بستان کرمانشاه ، حکایت مصور تاریخ ایران

 

کرمانشاه طاق بستان

 گور دخمه صحنه (گور دخمه دربند)

از دیگر مناطق گردشگری کرمانشاه، می‌توان به گوردخمه صحنه یا گوردخمه‌ دربند اشاره کرد. این اثر شگرف تاریخی، در شهر صحنه قرار دارد و مسیری که برای رسیدن به آن طی‌ می‌شود، مملو از درختان میوه و جنگلی متعدد است .

goordakhme

 

 گور دخمه اسحاق وند

گوردخمه‌ اسحاق‌وند، اثری تاریخی از دوران مادها است که طبق نظر برخی از باستان‌شناسان،از قدیمی‌ترین آرامگاه‌های صخره‌ای شناخته می‌شود. این مقبره ها، در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر هرسین و روی صخره‌هایی در شمال شرقی روستای ده‌نو واقع شده‌ است.

 

گور دخمه دکان داوود

یکی دیگر از دیدنی های کرمانشاه، گوردخمه‌ای است به نام دکان داوود یا کل داوود، که در سه کیلومتری جنوب شرقی سرپل ذهاب قرار دارد. این اثر متعلق به دوران حکومت مادها یا هخامنشیان است.

گور دخمه دکان داوود کرمانشاه

آرامگاه احمد بن اسحاق قمی

در شهر سرپل ذهاب کرمانشاه، یکی از آثار مهم تاریخی و زیارتی وجود دارد که به آرامگاه احمدبن اسحاق قمی (ایشان از وکلای امام حسن عسگری (ع) در شهر قم بودند) شهرت دارد. این مکان که پیشینه‌ آن به قرن سوم هجری قمری بازمی‌گردد، در مرکز شهر قرار دارد و یکی از مکان‌های پربازدید این شهر محسوب می‌شود.

جاهای تاریخی کرمانشاه

 

مناطق بکر کرمانشاه و جاذبه های طبیعی

دیدنی های کرمانشاه به آثار تاریخی ارزشمند و ماندگار آن خلاصه نمی‌شود، چرا که زیبایی های طبیعت و مناطق بکر کرمانشاه همواره زبانزد گردشگران این شهر و دیار بوده است. در سفر به کرمانشاه بازدید از این زیبایی ها را ازدست ندهید.

سر آب نیلوفر

در ۲۰ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه، دریاچه‌ کوچکی قرار دارد که تعداد زیادی از گل‌های نیلوفر آبی در آن مشاهده می‌شود. این دریاچه‌ زیبا در بین مردم، به سرآب نیلوفر شهرت یافته و یکی از زیباترین دیدنی های کرمانشاه ، به ویژه در فصل بهار و تابستان است.

گردشگری کرمانشاه

باغ گلها

باغ گل‌های کرمانشاه، یکی از منحصربه‌فردترین‌ باغ ها در نوع خود است. زمینی به مساحت ۵ هکتار، زیستگاه ۴ هزار نوع گونه‌ گیاهی بوده که در خود ۴ باغ ایرانی، ایتالیایی، فرانسوی و ژاپنی را جای داده و منطقه‌ای کاملا زیبا و چشم‌نواز در فصول بهار و تابستان است.

گردشگری کرمانشاه

غار قوری قلعه

در ۲۵ کیلومتری شهر پاوه کرمانشاه، غاری مشاهده می‌شود که در دامنه‌ رشته‌کوه شاهو و درون کانی‌های آهکی قرار دارد. مسئولان، این جاذبه‌ گردشگری طبیعی را به کمک دری آهنی، به دو بخش مجزا تقسیم کرده‌اند. در این مکان گردشگری و در بخش غیر توریستی، می‌توان شاهد یکی از زیباترین پدیده‌های غارسنگی بود.

دیدنی های کرمانشاه

سراب صحنه

به یقین می‌توان از سراب صحنه، به عنوان یکی از خوش‌ آب‌وهواترین مناطق شهر صحنه یاد کرد. این منطقه زیبای طبیعی، بهره‌مند از طبیعتی بکر، چشم‌نواز و مطبوع است که در کنار آبشار‌هایی زیبا و آب‌وهوایی پاک و مطلوب، به یکی از مناطق اصلی گردشگری کرمانشاه تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که این مکان، در گذشته تفریحگاه پادشاهان در دوران مختلف بوده است.

سراب صحنه کرمانشاه

تالاب هشیلان

تالابی با تعداد ۱۱۰ جزیره در فاصله‌ ۳۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه وجود داشته که به تالاب هشیلان شهرت دارد و در گویش محلی به معنای لانه ماران است. وجه تسمیه این مکان، به دلیل حضور مارهای متعددی همچون مار آبی و مار چلیپر است.

تالاب هشیلان کرمانشاه

اگر به این منطقه سفر کردید، نیاز نیست نگران محل اقامت خود باشید، زیرا هتل های مناسبی برای اقامت گردشگران فراهم شده و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران به کرمانشاه هستند.

رزرو هتل در کرمانشاه

هتل بین المللی لاله بیستون ( کاروانسرای عباسی )

در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه، بر سر راه قدیمی همدان به کرمانشاه و در دامنه کوه بیستون، مقابل اثر تاریخی فرهاد تراش در دل پایگاه جهانی بیستون، کاروانسرای عباسی واقع شده که امروزه با نام هتل بین المللی لاله بیستون، شناخته می شود.

بیستون کرمانشاه

این اثر تاریخی با مساحتی بیش از ۶۰۰۰ متر مربع، به شکل چهار ایوانی، با ظرفیت پذیرش ۱۰۰ میهمان، دارای ۲۰ واحد پذیرایی استاندارد و سوئیت های رویال و امپریال با طراحی سنتی و برخواسته از معماری اصیل دوران صفوی بوده که با وجود روم سرویس ۲۴ ساعته، کافی شاپی آرامش بخش و رستوران سنتی با غذاهای ایرانی و فرنگی، لم کده ای زیبا و رستوران تابستانی، در کنار سیستم های مجهز سرمایش و گرمایش، تجهیزات حفاظتی پیشرفته و سایر امکانات رفاهی، شرایط حضور گردشگران داخلی و خارجی را به بهترین شکل ممکن فراهم آورده است.

هتل لاله بیستون کرمانشاه

سالن همایش، ویژه جشن ها و مراسم مختلف، اجرای موسیقی زنده در هتل، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی محلی، وجود فروشگاه تجهیزات و لوازم صخره نوردی و قرار گرفتن در سایت جهانی بیستون و مجاورت با طبیعت کوهستانی، از جمله جاذبه های توریستی و گردشگری هتل بین المللی لاله بیستون بوده و برای گردشگرانی که به این خطه سفر می کنند بهترین مکان برای اقامت به شمار می آید، زیرا زمان حضور آنها در هتل نیز، خود بخشی از بازدید از محلی تاریخی محسوب می شود.

هتل لاله بیستون کرمانشاه

هتل پارسیان کرمانشاه

هتل ۵ ستاره پارسیان کرمانشاه یکی از زیباترین هتل‌‌های منطقه غرب ایران و  یکی از ۲۲ هتل مجهز و مجلل شرکت هتل‌های پارسیان است. این هتل در مرکز تجاری و اداری شهر کرمانشاه قرار گرفته و در فاصله بسیار نزدیک با مرکز شهر، فرودگاه و مناطق و جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه از جمله طاق بستان و پارک کوهستان، قرار گرفته و این ویژگی ها این هتل را به یکی از بهترین مکان‌های اقامت مسافران غرب کشور بدل کرده است. هتل با مدرن‌ترین امکانات، آماده خدمت رسانی و سرویس دهی به میهمانان محترم می باشد.

هتل پارسیان کرمانشاه

هتل جمشید کرمانشاه

هتل چهار ستاره جمشید کرمانشاه در سال ۸۵ افتتاح گردید. این هتل با بهترین امکانات تفریحی و رفاهی و داشتن شرایط ویژه، توانسته نظر گردشگران زیادی را به خود جلب نماید. از جمله مزایای این هتل شیک، نزدیک بودن آن به فرودگاه و آثار باستانی مثل طاق بستان و قرار گرفتن در کنار دریاچه و حد فاصل دو پارک بزرگ و زیبای کرمانشاه است.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×