بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » آبشار ناران تهران در منطقه لواسانات
آبشار ناران تهران
تهران

آبشار ناران تهران در منطقه لواسانات

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ 12۰5,480

پدیده طبیعی آبشار، در هر کجای جهان که باشد، سبب جذب توریسم و گردشگر می گردد. وجود آبشار باعث می شود که انسان ها ساعاتی از اوقات خود را در کنار آبشار سپری نمایند و انرژی زیادی را ذخیره و مجددا آماده کار و فعالیت روزمره شوند.

در این مطلب همراه با اقامت ۲۴ ، با آبشار ناران، یکی از زیباترین آبشارهای استان تهران آشنا می شویم.

مقاله مرتبط : “روستا و آبشار سنگان تهران

مقاله مرتبط : “دریاچه چیتگر تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

آبشار ناران تهران
آبشار ناران در ۷۰۰ متری شمال محله ناران از توابع لواسان کوچک و در نزدیکی روستای کند علیا قرار دارد

آبشار ناران یکی از آبشارهای زیبای استان تهران می باشد که در منطقه خوش آب و هوای لواسان واقع شده است. این آبشار مقصد مناسبی برای تورها و طبیعت گردی های یک روزه است.

بخش لواسانات یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در استان تهران است که به لواسان بزرگ، لواسان کوچک و شهر لواسان تقسیم شده و روستاهای متعددی را نیز در بر می‌گیرد. این منطقه در شمال شرقی تهران واقع است و همیشه به عنوان یکی از مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا شناخته می شود، به گونه ای که حتی در فصل پاییز، با وجود سردی هوا، خیلی از پایتخت نشینان ترجیح می دهند آخر هفته شان را در منطقه ای خوش آب و رنگ و لطیف سپری کنند. لواسان نزدیک ترین منطقه ییلاقی به شهر تهران محسوب می شود که تنها حدود ۷ کیلومتر  تا پایتخت فاصله داشته و در کمتر از ۱۵ دقیقه می توان این مسیر را طی نمود.

آبشار ناران تهران
لواسان نزدیک ترین منطقه ییلاقی به شهر تهران محسوب می شود

آبشار ناران در ۷۰۰ متری شمال محله ناران از توابع لواسان کوچک و در نزدیکی روستای کند علیا قرار دارد. وجود بقایای آثار باستانی در کند علیا از جمله تپه های گوشواره، قلعه پیرزن، جوهک و شیرتازه، نشانگر قدمت طولانی این روستا بوده که به اوایل دوره اسلامی می رسد. روستای کند علیا و سفلی از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیرانات، در فاصله ۳۸ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار گرفته اند. ارتفاع منطقه از سطح دریا ۲۲۸۶ متر بوده و ارتفاع آبشار ناران ۱۰ تا ۱۵ متر است که در فصل بهار حجم آب آن افزایش پیدا کرده و ریزش آب، منظره بسیار زیبایی را پدید می آورد. آبشار ناران با جریان دائمی آب بر روی صخره سنگی، فضای زیبایی ایجاد کرده است.

آبشار ناران تهران
آبشار ناران با جریان دائمی آب بر روی صخره سنگی، فضای زیبایی ایجاد کرده است.

تنها راه فعلی رسیدن به این آبشار، با توجه به مالکیت بسیاری از فضاها و زمین های اطراف آن، از بخش شرقی آبشار است. در نزدیکی این آبشار و در دره های سرسبز شمال روستای کند علیا، آبشار کفترلو نیز واقع شده است. این دو آبشار در کنار یکدیگر، دو آبشار زیبا در منطقه لواسانات را تشکیل می دهند. موقعیت کوهستانی ویژه، باغ های سرسبز و گسترده، منابع غنی آب و جریان نهرهای جاری داخل باغ های روستا، سرسبزی و طراوت خاصی را به این روستا بخشیده که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می نماید.

آبشار ناران تهران
فصل مناسب برای سفر به کند علیا و دیدن زیبایی های آبشار ناران، تابستان است

مقاله مرتبط : “جاهای دیدنی تهران

آب و هوای این منطقه در تابستان ها معتدل و در زمستان سرد است. بنابراین فصل مناسب برای سفر به کند علیا و دیدن زیبایی های آبشار ناران، تابستان است. در این فصل افراد از دیدن درختان پربار گیلاس، آلبالو و انبوه میوه ها سیر نخواهند شد. مزرعه پاونک در ۳ کیلومتری کند سفلی و ارتفاعات ساکا، با پوشش طبیعی گل ها و گیاهان مرتعی، در ۵ کیلومتری شمال روستا، از جاذبه‌های طبیعی روستا به شمار می آیند.

برای رسیدن به روستای کند علیا و آبشار ناران، بایستی در شهر لواسان استان تهران ، وارد بلوار امام خمینی شد و از آنجا به خیابان اسدیان و سپس روستای کند علیا رفت.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)
×