بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » بازار گل مشهد (آدرس + ساعت کاری + شماره تماس)
بازار گل مشهد1 1
مشهد

بازار گل مشهد (آدرس + ساعت کاری + شماره تماس)

۷ تیر ۱۴۰۰ 25۴31,743

شهر مشهد یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی ایران است که به جز بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی و تفریحی دیگری نیز دارد. بازار گل مشهد یکی از جاذبه های دیدنی مشهد می‌باشد که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازار گل شرق کشور است. در این مقاله از وب‌سایت اقامت ۲۴ قصد داریم شما را بیشتر با بازار گل مشهد آشنا سازیم. اگر شما هم به گل و گیاه علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید.

بازار گل مشهد

بازار گل مشهد کجاست؟

در سفر به مشهد شاید به سراغ بازارهای مختلف و لوکس بروید اما متفاوت‌ترین بازار مشهد، بازار گل واقع در خیابان خیام شمالی ۴۰ می‌باشد. این بازار گل در مجتمع فتح آباد قرار دارد و از همین رو به آن بازار گل فتح‌آباد نیز می‌گویند. بلوار خیام تقریبا در محدوده مرکز و شمال مشهد قرار دارد و بهترین مسیر دسترسی به بازار گل از طریق بزرگراه شهید چراغچی می‌باشد. این مجموعه همه روزه تا ساعت ۲۰ باز است.

اگر قصد دارید تا با وسایل نقلیه عمومی به این بازار بروید، باید بدانید متأسفانه در نزدیکی این بازار ایستگاه مترو و اتوبوس نیست. ازاین‌رو، بهترین مسیر دسترسی به بازار خیام با وسایل نقلیه عمومی، استفاده از آژانس و تاکسی دربست یا تاکسی‌های اینترنتی است. ساعت کاری این بازار از طلوع خورشید تا نیمه ظهر می‌باشد که بهترین زمان خرید همان صبح زود است. البته بعضی از غرفه‌ها تا عصر و بعضی‌ها تا شب باز هستند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

معرفی بازار گل مشهد

بازار گل فتح آباد مشهد، نه‌تنها مرکز کامل فروش انواع گل و گیاه طبیعی و مصنوعی است‌‌، بلکه شما می‌توانید انواع وسایل دکوری، لوازم شادی برای جشن‌ تولد و مراسم عقد، ظروف خام و رنگ شده سفالی را از اینجا خریداری کنید. این بازار گل نیز یک مرکز عمده‌فروشی انواع گل، گلدان، گیاه آپارتمانی، گیاه‌های تزئینی، کود و خاک، سموم شیمایی، مواد تقویتی گیاهان، درختان میوه و انواع نهال و لوازم باغبانی و کشاورزی به حساب می‌آید.

بازار گل مشهد دارای مغازه‌های عمده‌فروشی در کنار مغازه‌های تک‌فروشی است. اکثر فروشندگان گل و گیاه در سطح شهر مشهد و حتی سایر شهرهای استان خراسان رضوی برای خرید گل و لوازم مورد نیاز به این بازار مراجعه می‌کنند.

قیمت گل و گیاه در بازار گل مشهد

قیمت گل و گیاه و اجناس مختلف موجود در این بازار به نسبت سایر بازارهای استان و همچنین مغازه‌های سطح شهر مقرون به صرفه‌تر است. در بازار گل مشهد به دلیل وجود غرفه‌های مختلف و ایجاد فضای رقابتی و همچنین به واسطه خرید مستقیم از تولیدکنندگان، قیمت‌ها مناسب و معقول می‌باشند. همچنین تعداد فروشگاه‌های بازار گل زیاد است و به همین دلیل تنوع زیادی را می‌توانید ببینید و خرید بهتری داشته باشید.

بازار گل مشهد2

امکانات بازار گل مشهد

از مهم‌ترین خدماتی که در این مجموعه وجود دارد، پارکینگ اختصاصی است. وجود پارکینگ اختصاصی برای چنین بازاری بسیار حیاتی است. به همین دلیل، مراجعه‌کنندگان می‌توانند بدون محدودیت از پارکینگ مجموعه استفاده کنند. همچنین مجموعه بازار گل فتح آباد دارای سرویس بهداشتی و نمازخانه، بوفه و سوپرمارکت و حمل و نقل بار برای مشتریان می‌باشد.

فضای بازار گل مشهد

پس از ورود به مجتمع فتح آباد، با فضای بزرگ مستطیل شکلی روبه‌رو می‌شوید که در مرکز آن پارکینگ قرار دارد و دور تا دور مجموعه غرفه‌های مختلف فروش گل و گیاه و لوازم و محصولات دیگر واقع شده‌اند. تقریبا در تمام فصول سال، اولین چیزی که در بدو ورود، شما را به خود جذب می‌کند، عطر خوش و دلنشین گل‌های طبیعی و زیبای مغازه‌ها و فضاهای رنگی و بسیار شاد و سرزنده است.

بازار گل خیام تقریباً در تمامی روزهای سال بسیار شلوغ و پرازدحام است و شاید در نگاه اول تصور کنید هیچ نظمی وجود ندارد اما در حقیقت فروشگاه‌های یک صنف خاص همه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای مثال فروشگاه‌ها و غرفه‌های گل‌های آپارتمانی در یک قسمت، فروشگاه‌های لوازم و محصولات باغبانی در قسمتی دیگر و همینطور تمام فروشگاه‌های هم صنف در نزدیکی هم و جای مخصوصی از بازار قرار دارند.

در حقیقت، برای فروش هریک از اقلام موجود در بازار یک بخش خاص وجود دارد. برای خرید گل‌های زینتی، گل‌های آپارتمانی، گل‌های باغچه، گل‌های معمولی، گلدان، لوازم دکوری منزل یا انواع استند باید به بخش مربوط به خودشان مراجعه کنید. برای اینکه در هرج‌ومرج باغ گل دچار مشکل نشوید، بهتر است همواره از کسبه حاضر در باغ گل سؤال کنید.

بازار گل مشهد3

به جز فروش انواع گل و گیاه طبیعی و مصنوعی و لوازم مربوط به گل و باغداری مثل انواع گلدان و کود و بذر و … در این بازار، اجناس و محصولات دکوری زیبایی با قیمت مناسب به فروش می‌رسند. در مغازه‌های دکوری‌فروشی بازار گل مشهد اجناسی از قبیل انواع ساعت‌های دیواری و ایستاده، آینه‌های قدی و دیواری‌، تابلوها، آینه و شمعدان، مجسمه‌های برنجی، گچی و سفالی، انواع صدف‌ها و سنگ‌های زینتی، سنگ نمک‌ کنده‌کاری‌شده، جالباسی‌های فانتزی و متنوع به فروش می‌رسد.

همچنین بعضی فروشندگان اجناس چوبی ساخت دست خودشان مثل انواع پایه گل، گلدان‌های چوبی، میزتلفن، مجسمه‌های چوبی کنده‌کاری‌شده، میز و صندلی، میز ناهارخوری، جعبه‌های تزیینی، قاب و قفسه‌های چوبی را می‌فروشند. علاوه بر موارد فوق، در بازار گل فتح آباد مشهد، مغازه‌های حصیربافی‌ نفیسی هم وجود دارد که در آن‌ها انواع قفسه، سبد، وسایل تزیینی و سفره حصیری تولید و عرضه می‌شود.

بخش دیگری از این بازار، متعلق به مغازه‌هایی است که لوازم جشن‌های شادی مثل تولد، عقد، بله‌برون و از این دست وسایل را به فروش می‌رسانند. از اجناس این مغازه‌ها می‌توان انواع بادکنک، شرشره، فشفشه، شمع، ظروف متنوع کاغذی و یکبار مصرف، گیفت‌های آماده برای تولد، قندهای دو‌قلو مخصوص سفره عقد، کاسه نبات، وسایل سفره‌آرایی، دستبند و عینک شبرنگ را نام برد.

بازار گل مشهد4

بهترین زمان بازدید از بازار گل

برای هر بازار گل زمان مشخصی برای بازدید وجود ندارد و در تمام طول سال می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد. بازار گل مشهد نیز در تمام طول سال فعالیت دارد و هر زمان به این بازار مراجعه کنید می‌توانید انواع گل و گیاه طبیعی تازه و سرزنده و یا هر محصول دیگری را خریداری نمایید.

اما این نکته قابل ذکر است که بازار گل خیام مشهد نزدیک عید نوروز حال و هوای خاصی دارد. حتی اگر اهل گل و گیاه هم نباشید سرزدن به این بازار گل در هفته پایانی اسفند تجربه‌ای جالب را برای شما رقم خواهد زد. در این دوران اکثر فروشندگان گل‌های بهاری از جمله سنبل و بنفشه عرضه می‌کنند و همه‌جا رنگ بنفش و ارغوانی به چشم می‌خورد. حوض‌های سفالی فیروزه‌ای و آکواریوم ماهی قرمز را می‌توانید در هر گوشه و کنار مشاهده کنید. مردم در تب‌وتاب خرید سبزه عید و تکمیل سفره هفت‌سین هستند. فروشگاه‌های لوازم دکوری و انواع تزئینات عید را می‌فروشند و به‌صورت کلی تمام بازارچه حال‌و‌هوای عید دارد.

۳.۴/۵ - (۳۳ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۴

  1. زهره اکبری

    سلام وقت بخیر، ریسه های گل مصنوعی هم به فروش میرسه؟

    • علیرضا قانع

      سلام بله به فروش میرسه

  2. رها

    سلام سفره هفت سین هم ب فروش میرسه ؟

    • علیرضا قانع

      سلام بله به فروش میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×