بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » پیشنهاد سفر جذاب برای تعطیلات خرداد ( ویژه سفر کن ) – ۱۴۰۱
IMG 20210522 WA0042
راهنمای سفر به ایران

پیشنهاد سفر جذاب برای تعطیلات خرداد ( ویژه سفر کن ) – ۱۴۰۱

۱ خرداد ۱۴۰۰ 26۱4,930

برای بسیاری از کسانی که در تعطیلات خرداد امکان سفر رفتن را نداشتند، اردیبهشت و خرداد، ماه‌هایی هستند که بهترین زمان برای سفر می‌باشند. اگر به این فکر می‌کنید که تعطیلات خرداد ماه امسال را هم، مانند دیگر سال‌ها، به شهرهای شمالی سفر کنید، برایتان پیشنهاد‌های ویژه‌ای داریم. می‌توانید بجای سفرهای مداوم و تکراری به شمال، زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیگر شهرها و مناطق ایران را ببینید و لذت ببرید. با ما همراه باشید تا چند پیشنهاد سفر جذاب برای تعطیلات خرداد را بررسی نماییم.

تعطیلات خرداد ماسال

ماسال و اولسبلانگاه

ماسال جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی دارد، از آبشارهای خروشان تا غارهایی بسیار دیدنی، طبیعتی بی‌نظیر، و حتی مکان‌هایی زیارتی. این منطقه جنگلی و کوهستانی، در غرب استان گیلان قرار دارد که به خاطر طبیعت فوق العاده زیبا، بکر و دست نخورده اش، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. ماسال در غرب رشت قرار گرفته است و فاصله‌ رشت تا ماسال در حدود ۵۵ کیلومتر است. روستای ییلاقی اولسبلانگاه نیز در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال قرار دارد.

تعطیلات خرداد بهترین فرصت برای تماشای زیبایی های این منطقه می باشد. اگر شانس یاری کند و هوا ابری باشد، اقیانوس ابر زیر پاهایتان ایجاد می شود. افراد با سلیقه های مختلف می توانند در اینجا شب خوبی را سپری کنند زیرا هم خانه های محلی زیادی برای اسکان شما وجود دارند و هم هتل و مسافرخانه های متفاوتی در این ییلاق دیده می شود.

تعطیلات خرداد فیلبند

فیلبند

بی‌شک یکی از معروف‌ترین روستاهایی که می‌توانید در تعطیلات به آن سفر کنید و در آن ابرها را زیر پایتان مشاهده کنید، روستای فیلبند است. در این روستا می‌توانید شبی را در خانه‌ای محلی سپری کرده، غذای سنتی بخورید و طبیعت زیبای این روستا را در آغوش بکشید. این روستا در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا واقع شده که به این علت، پدیده اقیانوس ابر، اکثر اوقات در این روستا دیده می‌شود. فیلبند در نزدیکی آمل و ۱۶۰ کیلومتری تهران، در جاده هراز قرار دارد.

DSC 3791

دریاچه چورت

دریاچه چورت دریاچه‌ای کوچک در انبوه جنگل‌های مازندران در نزدیکی ساری است و یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت‌گردی در تعطیلات خرداد به شمار می‌رود. دریاچه چورت به وسعت ۲٫۵ هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران واقع شده است. سفر به این دریاچه بی‌نظیر و تماشای طبیعت بکر و جنگل زیبای اطراف آن می‌تواند گزینه خوبی برای تعطیلات خرداد باشد. برای اقامت در این منطقه می‌توانید در کنار دریاچه کمپ بزنید و یا به روستاهای اطراف مراجعه نموده و خانه محلی اجاره کنید.

سفر به آبشار بیشه در تعطیلات خرداد

آبشار بیشه

لرستان با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعت سرسبز و هوای عالی در فصل بهار، می‌تواند یک انتخاب خوب برای سفر در تعطیلات خردادماه باشد. یکی از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی لرستان آبشار بیشه با ارتفاع ۴۸ متر می‌باشد که یکی از زیباترین و معروف‌ترین آبشارهای ایران است. برای رفتن به روستای بیشه و تماشای آبشار می‌توانید هم از شهر خرم‌آباد و هم از شهر درود مسیر را طی کنید.

برای اقامت در این منطقه می‌توانید از خانه‌های روستایی و بومگردی‌ها استفاده کنید و یا در جنگل‌های نزدیک آبشار کمپ بزنید. همچنین می‌توانید در هتل‌های خرم‌آباد و درود اقامت داشته باشید و برای تماشای آبشار برنامه‌ریزی و طی مسیر کنید. از هتل‌های خوب و باکیفیت نزدیک به این منطقه می‌توان هتل‌های رنگین کمان، آزادی، سالیز، سراب و شقایق در خرم‌آباد و هتل‌های ایران زمین و شهرداری در شهرستان درود را نام برد.

تعطیلات خرداد و سفر به دریاچه نئور

دریاچه نئور

ایران زیبا جاهای دیدنی زیادی دارد که خیلی از آنها ناشناخته و یا کمتر شناخته شده هستند. اکثر افراد برای سفر در تعیلات خرداد شمال کشور را انتخاب می‌کنند اما مناطق شمال غربی و شمال شرقی ایران نیز دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی می‌باشند که می‌توان برای سفر در زمان تعطیلات خرداد، این مناطق را مدنظر قرار داد. یکی از جاهای دیدنی و جاذبه‌های طبیعی شمال غرب ایران دریاچه نئور می‌باشد.

این دریاچه زیبا در شمال غربی ایران و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل، در دامنه کوه‌های تالش و در نزدیکی شهرهایی مانند اردبیل و خلخال واقع شده است. دریاچه نئور به‌دلیل قرارگیری در ارتفاع بالا و مناطق خوش آب و هوا و جنگلی، بسیار زیبا و بکر می‌باشد و برای یک سفر طبیعتگردی در تعطیلات خرداد گزینه جذابی می‌تواند باشد. دشت‌های اطراف دریاچه نئور از اواخر بهار تا پایان تابستان پوشیده از گل‌های رنگارنگ و مراتع سرسبز می‌شوند. مسیر پرپیچ‌ و خم کوهستانی به‌سمت این دریاچه زیباترین چشم‌اندازها از دشت‌های کوهپایه‌ای را دارد.

مسیر دسترسی به دریاچه نئور در میانه مسیر جاده اردبیل به خلخال قرار دارد. در فاصله حدودی ۴۰ کیلومتری از اردبیل، روبه‌روی روستای «بودالالو» و سمت شرق جاده اردبیل به خلخال، جاده ای پرپیچ ‌و خم به ‌سمت دریاچه نئور و روستاهای اطراف آن وجود دارد. همچنین برای رفتن به ‌سمت دریاچه نئور از استان گیلان می‌توانید از ارتفاعات تالش و جنگل‌های لیسار و ییلاق سوباتان بروید و با گذشتن از مسیری پرپیچ ‌و خم در غرب منطقه سوباتان به این دریاچه برسید.

برای اقامت شبانه در اطراف دریاچه نئور باید در این منطقه کمپ کنید و یا در صورت تمایل می‌توانید هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی نزدیک به این دریاچه مانند هتل‌های شورابیل، سبلان و مهدی در اردبیل و هتل‌های راستین، لیوادر و قصرنگین تالش را برای اقامت انتخاب کنید.

ارسباران

جنگل‌های ارسباران

جنگل های ارسباران که در محدوده شهرستان‌های کلبیر، ورزقان و اهر قرار دارد از جمله مناطق زیبای گردشگری در استان آذربایجان شرقی است که با چشم‌اندازهای طبیعی و خارق‌العاده و پوشش گیاهی و جانوری گوناگون و نیز آثار تاریخی ارزشمند مانند قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیح شهاب‌الدین اهری و قصر آیینه‌لو یکی از مناطق محبوب گردشگری در شمال غربی ایران محسوب می‌شود. ییلاق‌های نسبتا زیادی در منطقه ارسباران وجود دارند که در این بین می‌توان به ‌ییلاق ایل بسطاملو، علی‌آباد یا کلیبر، چپرلی و آقداش اشاره کرد.

بهترین مسیرهای دسترسی به منطقه ارسباران، جاده مرزی جلفا به پارس‌آباد که از شمال ارسباران می‌گذرد و همچنین جاده کلیبر به عاشقلو که از بخش شرقی جنگل رد می‌شود، می باشند.. برای اقامت در این منطقه زیبا می‌توانید سراغ کمپ زدن در دل طبیعت و جنگل و یا اقامتگاه های سنتی و بومگردی بروید. همچنین می‌توانید از هتل‌های باکیفیت تبریز مانند لاله کندوان، پارس ائل گلی، لاله پارک و شهریار برای اقامت استفاده نمایید.

بیستون

کرمانشاه

به جای هر سال رفتن به شمال ایران و تجربه مناطق و جاهای تکراری، می‌توانید مقاصد جدید انتخاب کنید. تعطیلات خرداد ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کرمانشاه است. چرا که در این ماه آب و هوای این منطقه بسیار دلچسب و معتدل می‌شود و طبیعت آن، هنوز طراوت و شادابی بهاری خود را حفظ می‌کند. علاوه بر آثار تاریخی و ارزشمندی مانند طاق بستان، بیستون، گور دخمه دکان داوود، گور دخمه اسحاق وند، گور دخمه صحنه، معبد آناهیتا و طاق شیرین، طبیعت زیبا همراه با چشم‌اندازهای حیرت انگیز، کرمانشاه را به یکی از بهترین قطب‌های گردشگری غرب کشور تبدیل کرده است. از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی این استان می‌توان سراب صحنه، غار قوری قلعه، غار پراو و پارک کوهستان را نام برد.

برای اقامت در کرمانشاه زیبا می‌توانید به سراغ هتل‌های لاله بیستون، پارسیان، جمشید و آزادگان بروید که بهترین هتل‌های این منطقه می‌باشند و از کیفیت بالا و خدمات بسیار خوبی برخوردار هستند.

هزارمسجد

رشته‌کوه هزار مسجد

می‌توانید اینبار برای سفر در تعطیلات خرداد ماه بجای رفتن به نقاط شمالی کشور به خراسان سفر کنید و از زیبایی‌های این استان بهره ببرید. رشته‌کوه هزار مسجد ارتفاعات شمال خراسان را تشکیل می‌دهند که به صورت مرزی طبیعی دشت هموار مشهد را از صحرای سرد و خشک قره قوم ترکمنستان جدا می‌کند. بلندترین نقطه این رشته کوه هزار مسجد با ارتفاع حدود ۳۱۰۰ متر در شمال غربی شهر مشهد قرار گرفته است. چشم اندازهای بی نظیر، پیمایش درون دره‌‌ها، جنگل‌‌های اُرس هزار مسجد و طبیعت بکر و شاداب آن انسان را به وجد می‌آورد.

از چندین مسیر می‌توان به جبهه‌های مختلف رشته‌کوه هزار مسجد دسترسی یافت. شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین مسیر از طریق روستای لایین نو و رباط که در نزدیکی شهرستان کلات نادری قرار دارند، می‌باشد. برای رسیدن به دامنه‌های سرسبز رشته‌کوه هزار مسجد باید از مشهد به سمت شهرستان کلات نادری بروید. سپس به روستای رباط که در ۳۵ کیلومتری جاده کلات نادری به درگز قرار دارد رفته و از آنجا با ماشین آفرود و یا بصورت پیاده‌روی مسیر دامنه کوه تا ارتفاعات را پیمایش نمایید. فصل بهار و مخصوصا تعطیلات خرداد می‌تواند بهترین زمان برای سفر به این بهشت گمشده باشد، زیرا در این زمان هزارمسجد بهترین آب و هوا را دارد و دشت‌ها و دامنه‌های کوه‌های آن بسیار سرسبز و زیبا می‌باشند و آبشارها و رودخانه‌های آن پرآب هستند.

برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی کمپ زدن در دل کوه‌های هزار مسجد و آن طبیعت بکر، گزینه جذابی می‌باشد. همچنین اقامتگاه‌های بومگردی خوبی در شهرها و روستاهای اطراف این منطقه مانند اقامتگاه خانه پدری در روستای عربچاه و اقامتگاه دیار در کلات نادری نیز وجود دارد که برای اقامت می‌توان از آنها استفاده نمود. اگر هم قصد اقامت در هتل‌های باکیفیت را داشته باشید می‌توانید به سراغ هتل سپیده شهرستان درگز و یا هتل‌های مشهد مانند هتل پارس، قصرطلایی، درویشی، الماس، جواد و پردیسان که جزو بهترین هتل‌های ایران می‌باشند، بروید.

سخن پایانی

جاذبه‌های گردشگری ایران فوق العاده هستند و همچنین کمتر شناخته شده هستند و خیلی از افراد آنها را نمی‌شناسند و ترجیح می‌دهند هرسال برای سفر در تعطیلات خرداد مناطقی که قبلا تجربه سفر داشتند را دوباره برای سفری چند روزه انتخاب کنند. پیشنهاد ما این است برای تعطیلات خرداد پیش رو به جای سفرهای تکراری مانند رفتن به شمال به دیگر جاهای دیدنی کشور سر بزنید و از زیبایی‌های آنها نهایت استفاده را ببرید.

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. خرید سیم کارت ایرانسل

    چه جاهای جذابی ،برنامه سفر تو عید باید یکی از اینجاها رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×