بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » معرفی بوتیک‌ هتل‌های شیراز و اقامتی خاطره انگیز از شیرازگردی
بوتیک هتل شیراز
معرفی هتل

معرفی بوتیک‌ هتل‌های شیراز و اقامتی خاطره انگیز از شیرازگردی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ 41۴18,630

شیراز، شهر تاریخ و فرهنگ، همیشه جزو انتخاب‌های اول گردشگران داخلی و خارجی در ایران است. برای یک برنامه شیرازگردی خوب، به اقامت چندروزه و شاید یک یا دو هفته‌ای در این شهر زیبا نیاز می‌باشد.  بوتیک هتل‌ های شیراز جزو اماکن اقامتی زیبا و پرطرفدار این شهر می‌باشند که همه ساله میزبان گردشگران زیادی هستند.

در این هتل‌ها مهمترین ویژگی‌های یک بوتیک هتل ازجمله موقعیت جغرافیایی مناسب، نوع دکوراسیون و نحوۀ پذیرایی رعایت شده است و از استانداردهای لازم بوتیک هتل‌ ها برخوردار می‌باشند. در این مقاله قصد داریم به معرفی هتل  بهترین بوتیک هتل‌ های شیراز بپردازیم.

بوتیک هتل وکیل شیراز

هتل وکیل شیراز

هتل سه ستاره وکیل شیراز که در سال ۱۳۹۷ افتتاح گردیده است نیز جزو هتل بوتیک‌های زیبای شیراز و ایران می‌باشد. این هتل در بافت تاریخی شهر واقع شده و به خصوص اگر به قصد گردشگری به شیراز سفر می‌کنید این هتل از موقعیت مکانی ایده‌آلی برخوردار است و از بهترین ویژگی‌های این هتل می‌توان به دسترسی آسان به اماکن تاریخی از جمله : حمام و بازار وکیل، نارنجستان قوام و … می‌باشد. هتل وکیل شیراز در سه طبقه و ۳۱ واحد اقامتی با امکانات رفاهی مناسب آماده پذیرایی از میهمانان می‌باشد.

هتل دارای یک رستوران آرام با محیطی زیبا و دلنشین و منو متنوعی از انواع غذاهای لذیذ ایرانی است. کافی‌شاپ هتل هم در فضای باز حیاط هتل قرار داشته و با معماری ایرانی و حوض آبی زیبا در میان آن لحظات خوشی در کنار دوستان و خانواده برایتان رقم خواهد زد.

آدرس هتل وکیل شیراز: خیابان لطفعلی خان زند، چهارراه نمازی، ابتدای کوچه ۵۹.

بوتیک هتل داروش شیراز

هتل داروش شیراز

هتل بوتیک داروش دارای بنایی تاریخی متعلق به زمان قاجار می‌باشد که در بافت تاریخی شهر شیراز قرار گرفته است. این خانه تاریخی پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۹ بعنوان بوتیک هتل به بهره برداری رسید. این اقامتگاه دارای ۸ باب اتاق به صورت یک اتاق ۲ تخته توئین، چهار اتاق ۲ تخته دبل و سه اتاق ۳ تخته می‌باشد. از لحاظ موقعیت مکانی بوتیک هتل داروش در نزدیکی جاذبه های تاریخی و گردشگری نظیر حرم شاهچراغ، خانه تاریخی منطقی نژاد، خانه فروغ الملک و بقعه بی بی دختران واقع شده است.

مسافران این هتل می‌توانند ضمن اقامت، از گالری سنگ و جواهرات در داخل اقامتگاه بازدید کرده و همچنین از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل می‌توان به وجود حمام قجری اشاره کرد. مسافران در حمام سنتی داروش حس ناب و قدیمی حمام کردن با رسم و آئین اصیل ایرانی را تجربه می‌کنند.

آدرس هتل داروش شیراز: خیابان ۹ دی، کوچه سرباغ، پلاک ۱۱۸.

بوتیک هتل درب شازده

هتل درب شازده شیراز

قدمت ساختمان این هتل به اواخر دوره زندیه و اوایل قاجار باز می‌گردد و از معماری بی‌نظیری برخوردار است که شامل اتاق آینه، اتاق شازده کوچیک، اتاق دبل بالاخانه، اتاق دبل گاردن، اتاق پهلوی، اتاق پنج دری، اتاق حوضخانه، اتاق هفت‌ دری و اتاق ارسی می‌باشد. این هتل یک کافه کوچک، باغ خصوصی و حمام سنتی نیز دارد.

مجموعه زندیه، ارگ کریمخانی، میدان توپخانه، بازار و مسجد وکیل و آرامگاه عارف بزرگ عبدالله‌ بن خفیف از جمله جاذبه‌ها و اماکن دیدنی نزدیک این بوتیک‌ هتل‌ های شیراز می‌باشند. هتل بوتیک درب شازده دارای هشت اتاق ۳،۲و۴ تخته است که معماری سنتی بهمراه تجهیزات مدرن برای آسایش مسافران است.

آدرس هتل درب شازده: خیابان دروازه سعدی، کوچه ی بازارچه ی فیل.

بوتیک هتل خانه شیرازی شیراز

هتل خانه شیرازی شیراز

قدمت بنای بوتیک هتل خانه شیرازی با ۲۱۰ سال قدمت به دوران قاجار بر می‌گردد و دارای معماری تماشایی و اتاق هایی با دکوراسیونی بی‌نظیر می‌باشد. این خانه قدیمی در سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. این بوتیک هتل زیبا دارای ۴ اتاق زیبا و دلنشین، تالار آینه، حوضخانه و نگارخانه است. اقامت در این خانه همانند اقامت در یک موزه زیبا از لحاظ معماری و دقت در جزئیات معماری و اصول زیبایی شناسی دکوراسیون داخلی می‌باشد.

خدمات این هتل شامل رستوران و کافه سنتی با انواع غذاهای ایرانی، خدمات ترانسفر، اینترنت پرسرعت رایگان، حمام و جکوزی سنتی و پارکینگ است.

آدرس هتل خانه شیرازی شیراز: خیابان تیموری، کوچه سید ذوالفقار ۳۰، روبروی امامزاده سید ذوالفقار، جنب سالن ورزشی.

بوتیک هتل ایرانمهر شیراز

هتل ایرانمهر شیراز

این هتل با بافت قدیمی و موزه مانند خود، از بناهای دوره قاجاره به ‌شمار می‌رود و قدمت آن به ۲۲۵ سال پیش بازمی‌گردد. این هتل ۱۴ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به اینترنت، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات بلیط، نگهداری چمدان‌ها، ترنسفر فرودگاهی، چک این/چک اوت سریع و خصوصی و حمام سنتی اشاره کرد. همچنین هتل دارای کافی شاپ، چایخانه سنتی، عکاس‌خانه و رستوران است. بوتیک هتل ایرانمهر به دلیل قرار گیری در بافت تاریخی مرکز شهر شیراز به مجموعه زندیه، مجموعه مشیر، ارگ کریم خان و دیگر مکان‌های جذاب شیراز و تاریخی نزدیک است.

آدرس هتل ایرانمهر شیراز: پشت بازار وکیل، کوچه ۲۵/۱، بن بست توتونچی.

بوتیک هتل فروغ مهر شیراز

هتل فروغ مهر شیراز

این بوتیک هتل سنتی زیبا در قلب بافت تاریخی شیراز و در خانه‌ای تاریخی مربوط به زمان قاجار قرار دارد که در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسیده است که از مزایای آن می‌توان به دسترسی آسان به موزه فروغ الملک، بقعه امام زاده بی بی دختران اشاره نمود. این بوتیک هتل با معماری زیبا و درب و پنجره‌های چوبی و کاشی‌کاری‌های بی نظیر دارای ۲ طبقه و ۱۸ باب اتاق می‌باشد.

آدرس هتل فروغ مهر شیراز: سه راه نمازی، ابتدای بلوار دستغیب، کوچه ۴، گذر تاریخی سنگ سیاه، انتهای کوچه سمت راست، جنب خانه فروغ الملک.

بوتیک هتل نیایش شیراز

هتل نیایش شیراز

این بوتیک هتل زیبا دارای چند خانه سنتی در کنار هم می‌باشد که با حفظ اصالت بنای هر کدام از املاک خریداری شده و با در اختیار داشتن دو پلاک ثبت تاریخی و ۴ پلاک با ارزش تاریخی و چند پلاک با معماری دهه‌های گذشته همچون موزه سیر تحول معماری در قرن گذشته در شیراز است. بوتیک هتل نیایش شیراز در ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۸ به بهره برداری رسید. تمام امکانات رفاهی در کنار فضای تاریخی و اتاق‌های با معماری بی‌نظیر برای مسافران در این بوتیک هتل فراهم شده است. بوتیک هتل نیایش در بافت تاریخی شیراز  و در نزدیکی جاذبه های گردشگری  همچون حرم شاهچراغ، خانه تاریخی فروغ الملک و خانه منطقی نژاد واقع شده است.

آدرس بوتیک هتل نیایش شیراز: سه راه نمازی به سمت شاهچراغ، کوچه کلانتری عباسی (کوچه مسجد ابوالفضل).

۴.۴/۵ - (۱۶ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۴

  1. ليلا درويش پور

    سلام من دو هفته پیش از دبى با خواهر و مادرم رفتیم هتل چمران باور کنید سرویس دهیش در حد دو ستاره بود و براى سه شبى دو میلیون خورده ایى میگرفتن و مزخرف اتاق همه جا لک و کثیف و صبحانه تکرارى و یک روز قهوه نبود یکروز نان تازه نبود مِن خیلى از کشورها رفتم و فرق بین ۵ ستاره تا دو ستاره زمین تا اسمونه تو رو خدا شما حداقل یه گوش زد کنید بلکه کارى کنند

    • زهرا

      اتفاقا ما هم با کلی هزینه تو این هتل به اصطلاح ۵ ستاره سه شب اقامت داشتیم . بسیار خدمات بی کیفیت و پرسنل بسیار بی ادب. کلا از شیراز زده شدم

      • پریسا کریمی

        سلام و وقت بخیر
        ممنون از اینکه تجربتون رو به اشتراک گذاشتید، البته این هتل در لیست هتل های معرفی شده در این مقاله قرار ندارد.
        برای ثبت نظرات درباره هتل، بهتر است به صفحه رزرو هتل چمران شیراز مراجعه نمایید.

    • شاهین

      اتفاقا من اکثر عیدهام رو در شهر زیبای شیراز میگذرونم , مردم بسیار مهربان و مهمان نوازی داره خیلی هم سطح فرهنگی بالایی دارن، نمیشه به صرف برخورد ناشایست فرضا دوتا کارگر هتل که اغلب هم مهاجرای شهرستانی هستن (بخاطر موقعیت شغلی با جای خواب) مستقر شدن، در مورد مردم یک شهر با این همه زیبایی و اهمیت قضاوت کرد یا مثلاً به اونجا سفر نکرد ،من هم کشورهای زیادی رو گشتم و متوجه سطح اختلاف در مورد خدمات هتل داری و کلا خدمات شهری هستم اما این موضوع منحصر به یک هتل یا یک شهر نیستش و متاسفانه ما توی اکثر نقاط کشور با چنین معضلاتی روبرو هستیم حتی پایتخت که شاید نمود بیشتری هم داشته باشه…رامبد اینکه هر ایرانی بتونه مسافرتی که دلش میخواد رو تجربه کنه و بهش حسابی خوش بگذره.. یاحق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×