بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری گلستان » گرگان » جاهای دیدنی گرگان » دیدنی‌ های گرگان در بهار – معرفی بهترین مکان های دیدنی گرگان + راهنمای سفر
gorganbahar4
جاهای دیدنی گرگان

دیدنی‌ های گرگان در بهار – معرفی بهترین مکان های دیدنی گرگان + راهنمای سفر

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ 11۰2,681

معرفی دیدنی‌ های گرگان در بهار به دوستداران طبیعت کمک می‌کند، از میان این لیست بلند بالا، تعدادی را برای بازدید انتخاب کنند. به هر حال در فصل بهار تمام ایران برای سفر کردن مناسب است اما گرگان شاید کمتر شناخته شده باشد. اگر به جنگل و کوهستان علاقه دارید گرگان گزینه مناسبی است. دوست دارید در سفر حسابی خرید کنید؟ باز هم گرگان با بازار‌های محلی متنوع و پاساژ‌های بزرگ انتخاب خوبی می‌باشد. خلاصه می‌خواهیم در یک مطلب به طور مفصل به معرفی دیدنی‌های گرگان در بهار بپردازیم. اگر می‌خواهید در آینده‌ای نزدیک به استان گلستان سفر کنید، دیدنی های گرگان را بهتر بشناسید تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

دیدنی‌ های گرگان، شهر رویایی گلستان

گرگان در شمال شرقی ایران قرار گرفته و مرکز استان گلستان است. این شهر زیبا تحت تأثیر کوهستان البرز و دریای مازندران می‌باشد بنابراین آب و هوای آن معتدل است و بسیاری از روز‌های سال، بارانی هستند. بارش مکرر باران به همراه خاک حاصلخیز، باعث در تمام بخش‌های گرگان و اطراف آن شاهد پوشش گیاهی انبوه و متنوعی باشیم. البته ناگفته نماند که چشمه‌ها، رودخانه‌ها، آبشار‌ها و برکه‌های زیبایی در نزدیکی گرگان قرار دارند و از دیدنی‌های گرگان محسوب می‌شوند. گرگان علاوه بر طبیعت زیبا و کم‌نظیرش از نظر تاریخی هم پیشینه طولانی و قابل توجهی دارد. از این رو شناخت این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن خالی از لطف نیست. در ادامه تعدادی از محبوب‌ترین و زیبا‌ترین جاهای دیدنی گرگان را نام می‌بریم. از آنجایی که تعطیلات مختلفی در فصل بهار وجود دارند و هوای گرگان بسیار مطبوع است، به معرفی دیدنی‌های گرگان در بهار می‌پردازیم.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های گرگان از اقامت24

جنگل النگدره گرگان

جنگل النگدره در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان یکیاز معروف ترین دیدنی‌ های گرگان است. این جنگل یکی از مناطق گردشگری استاندارد در ایران می‌باشد که امکانات مختلفی در آن تعبیه شده است. از جمله امکانات این جنگل می‌توانیم به یک جاده سلامت به طول ۶ کیلومتر اشاره کنیم. عبور و مرور وسایل نقلیه در روز‌های زوج در جنگل النگدره ممنوع است بنابراین در این روز‌ها می‌توانید کاملا به دور از سر و صدا و آلودگی شهری ورزش کنید. مسیر‌های پیاده روی در جنگل به شکل جاده‌های چوبی مشخص شده‌اند. یک مسیر دوچرخه‌سواری هم در جنگل النگدره وجود دارد که برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای مناسب می‌باشد. در نزدیکی جنگل النگدره اقامتگاه هایی ساخته شده بنابراین اگر از استان‌های دیگر به این نقطه بیایید مشکلی برای اقامت ندارید.

دیدنی‌ های گرگان - النگدره

جنگل النگدره یکی از دیدنی‌های گرگان در بهار است هر چند که در تمام فصل‌ها زیبایی‌های خاص خود را دارد.

آدرس جنگل النگدره گرگان

گرگان، ۵ کیلومتر جنوب غرب، مسیر ناهارخوران

جنگل توسکستان گرگان

یکی دیگر از جنگل‌های زیبای استان گلستان که در نزدیکی گرگان قرار گرفته است، جنگل توسکستان نام دارد. توسکستان نام روستایی در این جنگل می‌باشد. جنگل توسکستان مساحت چند هزار هکتاری دارد و جزو جنگل‌های ملی هیرکانی محسوب می‌گردد. از زیبایی‌های این جنگل هر چقدر با کلمات توصیف کنیم، کافی نیست. تمام مناظر جذابی را که از جنگل‌های شمال ایران دیده‌اید فراموش کنید حال به جنگل توسکستان وارد شوید. در تمام مسیر احساس می‌کنید در سکانس‌های یک فیلم رویایی و غیر واقعی قدم می‌زنید. پوشش گیاهی انبوه، جاده شیب‌دار و پیچ در پیچ، جنگل ابر، دشت سرسبز، مرتع‌ها و… همه در جنگل توسکستان گرگان وجود دارند. این جنگل در فاصله ۱۳ کیلومتر شهر گرگان قرار گرفته است و جزو دیدنی‌ های گرگان در بهار است. توصیه می‌کنیم در فصل پاییز هم این جنگل بازدید کنید تا بازی رنگ‌ها در طبیعت شما را به جهانی دیگر ببرد.

هنگام سفر به جنگل توسکستان در حفظ طبیعت آن کوشا باشید. پهن کردن بساط کباب و آتش را فراموش کنید زیرا همواره خطر ایجاد آتش در جنگل‌های توسکستان وجود دارد.

آدرس جنگل توسکستان

گرگان، جاده گرگان به مشهد، ۱۳ کیلومتری گرگان، روستای توسکستان (ابتدای جنگل)

آبشار‌های نزدیک گرگان

آبشار‌های گلستان به زیبایی و کم‌نظیری مشهور هستند. تعدادی از این آبشار‌های زیبا در نزدیکی شهر گرگان قرار دارند. آبشار رنگو در ۱۵ کیلومتر شهر گرگان، آبشار شصت کلاته در ۲۲ کیلومتر شهر گرگان، آبشار زیارت در ۵ کیلومتری روستای زیارت، آبشار باران کوه در ۱۸ کیلومتری شهر گرگان و… از جمله دیدنی‌ های گرگان می‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم از این آبشار‌ها در اوایل فصل بهار دیدن کنید. هوای مرطوب و دم گرفته جنگل در تابستان می‌تواند آزار‌دهنده باشد.

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران برای بسیاری از ایرانیان، خاطرات قدیمی از سفر به شمال کشور را به همراه دارد. آن زمانی که رفت و آمد در جاده‌ها بسیار محدود‌تر بود و ناهارخوران از مهم‌ترین جاهای دیدنی گرگان به حساب می‌آمد. این پارک جنگلی زیبا هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده است. پارک جنگلی ناهارخوران جزو جنگل‌های ملی هیرکانی است. پوشش گیاهی و تنوع گونه‌های جانوری ناهارخوران نسبت به گذشته دستخوش تغییر شده اما همچنان یک مکان زیبا محسوب می‌گردد.

دیدنی‌ های گرگان - ناهارخوران

آدرس پارک جنگل ناهارخوران

گرگان، ۸ کیلومتری جنوب شهر گرگان

بازار نعلبندان گرگان

در سفر به شهر‌های شمالی کشور، یکی از بخش‌های مهم سفر، بازدید از بازار‌های سنتی و بازار‌های روز می‌باشد. شهر گرگان هم از قاعده مستثنی نیست. در شهر گرگان یک بازار دائمی و سنتی وجود دارد که قدمت آن به هزار سال می‌رسد. بازار نعلبندان گرگان در بافت قدیمی شهر قرار گرفته است. در این بازار کالاهایی مانند میوه، سبزجات، ماهی تازه، ترشیجات، مربا، صنایع دستی و پوشاک ترکمن، صنایع دستی گرگان و … به فروش می‌رسند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، در بازدید از بازار نعلبندان گرگان دست خالی برنمی‌گردید. این بازار یکی از دیدنی های گرگان در بهار است زیرا هوا در این فصل بسیار مطبوع بوده و می‌توانید ساعتها در بازار گردش کنید.

نعلبندان

آدرس بازار نعلبندان گرگان

گرگان، حد فاصل چهارراه میدان و سه راه میرکریم

کاخ آغا محمد خان قاجار

همان‌ طور که می‌دانید شهر گرگان یا استرآباد سابق خاستگاه سلسله قاجار بود. پس از آن وقتی قاجاریان به ایران حکومت می‌کردند شهر گرگان یکی از شهر‌های مهم از نظر اقتصادی و سیاسی بود. قاجاریان با روس‌های ارتباط زیادی داشتند و مهم‌ترین شهر ارتباطی آن‌ها استرآباد بود. در حال حاضر کاخ‌ها و باغ‌های زیادی از زمان قاجار در شهر گرگان باقی‌مانده است. اما تنها ساختمان اداری و دولتی که از زمان قاجار به جا مانده، مکانی به نام کاخ آغا محمد خان قاجار است. این ساختمان دارای معماری به سبک قاجاریان بوده و دو طبقه دارد. پس از انقلاب اسلامی این مکان به موزه زنان گرگان تغییر کاربری داد. در حال حاضر می‌توانید از این کاخ به عنوان یکی از دیدنی‌ های گرگان بازدید کنید.

آدرس کاخ آغا محمد خان قاجار

گرگان، خیابان کاخ، روبروی دبیرستان ایرانشهر

کاخ موزه گرگان

یکی دیگر از دیدنی های گرگان کاخ سلطنتی یا همان کاخ موزه گرگان است که یکی از ۱۲ کاخ سلسله پهلوی در کشور محسوب می‌شود. این بنا متعلق به دوره اول پهلوی است و به عنوان اولین موزه شمال کشور و چهارمین موزه تخصصی باستان شناسی در ایران شناخته می‌شود.

در این مکان تندیس‌هایی از ۳۰ شخصیت برجسته استان گلستان، آثار به جای مانده از دوران پهلوی و اشیا قدیمی و تاریخی نگهداری می‌شود که بازدید از آنها برای عموم آزاد است. کاخ موزه گرگان در سال ۱۳۳۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تورنگ تپه

در ۲۰ کیلومتری شمال شرق گرگان در کنار یک آبگیر تپه‌ای باستانی به نام تورنگ وجود دارد که یکی از دیدنی های گرگان به شمار می‌رود. در این تپه باستانی آثار و اشیا به جای مانده با ارزشی متعلق به دوران پیش از میلاد مسیح یافت شده است که نشان دهنده عمر چندین هزار ساله این تپه است. از مهمترین این اشیا می‌توان به ظروف و سلاح‌هایی از جنس طلا، نقره و برنز اشاره کرد.

ییلاق جهان نما

در جنوب گرگان منطقه‌ای جنگلی و حفاظت شده به نام جهان نما قرار دارد که جنگل آن از نوع جنگل‌های هیرکانی می‌باشد که در یونسکو ثبت شده است. دهکده ییلاقی جهان نما در ارتفاعات و در دل طبیعتی بکر و زیبا واقع شده است که در فصل بهار به دلیل آب و هوای عالی و مناظر کم نظیر یکی از مقاصد گردشگری محبوب و دیدنی‌ های گرگان محسوب می‌شود. از بالای ارتفاعات جهان نما می‌توان چشم‌اندازهای زیبای کردکوی، گرگان و بندر ترکمن را تماشا کرد.

برای رفتن به جهان نما باید از گرگان به سمت شهر کردکوی رفته و سپس وارد جاده درازنو شده و بعد از روستای رادکان به سمت منطقه حفاظت شده جهان نما بروید. در مسیر می‌توانید از برج تاریخی رادکان نیز دیدن کنید. برای اقامت در ییلاق جهان نما می‌توانید در دل طبیعت و جنگل‌های زیبا کمپ بزنید و یا از اقامتگاه‌ها و کلبه‌های محلی منطقه استفاده نمایید.

دیدنی‌ های گرگان

دریاچه توشن

یکی دیگر از دیدنی‌ های گرگان در بهار دریاچه توشن می‌باشد. توجه داشته باشید که این دریاچه زیبا در فصل پاییز هم بسیار شگفت انگیز است. دریاچه توشن در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد. اگر ۵ کیلومتر از شهر گرگان به سمت جنوب حرکت کنید به دریاچه توشن می‌رسید. اطراف دریاچه را درختان کهن و انبوه احاطه کرده‌اند. منظره این دریا بسیار زیبا و آرامش بخش است. در دریاچه ماهی‌های مختلفی زندگی می‌کنند که می‌توانید در فصل بهار به ماهیگیری هم مشغول شوید.

آدرس دریاچه توشن

گرگان، ۵ کیلومتری جنوب، روستای توشن

سخن پایانی

شهر گرگان یا استرآباد سابق در طی تاریخ کهن ایران زمین همواره نقش مهمی را ایفا کرده است. این شهر زیبا با جنگل های انبوه احاطه شده است و در هر گوشه و کنار آن جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیری یافت می‌شود. امیدواریم شما هم زمانی را برای سفر به دیدنی های گرگان اختصاص دهید و از شگفتی‌های آن لذت ببرید.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×