» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » جاهای دیدنی مشهد در شب | شب مشهد کجا بریم؟
جاهای دیدنی مشهد در شب
مشهد

جاهای دیدنی مشهد در شب | شب مشهد کجا بریم؟

۲ اسفند ۱۳۹۹ 41۰7,688

جاهای دیدنی مشهد در شب بسیار هستند و مثل ستاره‌های آسمانی بر سطح زمین می‌درخشند. در کل مشهد شهر بزرگی است که برای پذیرایی از مهمانان فصلی خود امکانات بسیار زیادی را تدارک دیده است. یکی از این امکانات بام‌ های مشهد هستند. این بام ها به مهمانان شهر فرصت این را می‌دهند که در دل تاریکی شب بر فراز شهر بایستند و از آن بالا پهنۀ شهر را ببینند.

شهری که انتهای آن خیلی نزدیک نیست و خیابان‌هایش در تمام ساعات روز یا در بیشتر اوقات سرشار از ازدحام است. ازدحامی که آکنده از زندگی، انرژی و نشاط است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بام‌ های مشهد بپردازیم. هر کدام از این جاذبه ها به نوبۀ خود جذاب و دلربا هستند و می‌توانند لحظات دل‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورند. از شما یاران مهربان دعوت می‌کنیم همچون همیشه با اقامت ۲۴ همراه باشید تا این بار مشهد را از فراز شهر ببینید و با جاهای دیدنی مشهد در شب آشنا شوید.

کوهسنگی جاهای دیدنی مشهد در شب

کوه سنگی مشهد

یکی از جذاب‌ترین، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد در شب کوه سنگی زیبا است. کوهسنگی مشهد به واقع کوهی است از جنس سنگ، مقتدر و بلند قامت که درست در مرکز شهر قرار گرفته است. این کوه بلند و مرتفع امکان کوهنوردی را در قلب شب فراهم آورده است. به صورتی که شما می‌توانید در هر ساعت از شب که تمایل داشتید به این بوستان بزرگ وارد شوید و بعد از این کوه سنگی بالا بروید؛ چون در تمام مسیر صعود بر فراز قلۀ کوه چراغ‌ها و پله‌ها و حتی ایستگاه‌هایی تعبیه شده است که ادامۀ راه را برای شما آسان می‌کند.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

بعد که کوه را پیمودید و به قلۀ آن رسیدید با منظره‌ای دلنواز، جذاب و دلبرانه مواجه خواهید شد. چون از فراز قلۀ کوه می‌توانید تمام شهر را با تمام چراغ‌هایش و تمام راه‌هایش ببینید و این امکان بسیار جالب توجه و چشم‌نواز است. از فراز این کوه بلند حتی امکان تماشای حرم مطهر رضوی نیز هست. فقط کافی است اندکی سر بچرخانید تا جهت درست را پیدا کنید، بعد نه تنها گنبد و گلدسته‌های حرم را خواهید دید بلکه صحن حرم و راه‌های منتهی به آن را نیز به وضوح خواهید دید.

پارک پلکانی بابا کوهی یا بام هفت تیر

بام هفت تیر جاهای دیدنی مشهد در شب

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در شب که توصیه می‌شود تجربه‌اش کنید با نام پارک پلکانی بابا کوهی شناخته می‌شود. البته در میان مردم شهر مشهد این نام کمتر به کار برده می‌شود چون اهالی شهر این پارک را بیشتر با نام کوه‌های آب و برق یا بام هفت تیر می‌شناسند. این پارک نیز بر فراز کوهی طبیعی که به صورت اتفاقی سر از دل شهر برآورده بنا شده است.

از آنجایی که سطح کوه با سنگ‌هایی مسطح و سخت پوشیده شده و به صورت پلکانی آرایش یافته است. این شرایط امکان صعود از کوه را در شب هنگام نیز فراهم آورده است. تمام مسیر صعود به قلۀ کوه با چراغ‌ها، استراحتگاه‌ها تزئین شده، ضمن اینکه بر هر ایستگاهی که بایستید و به منظرۀ پشت سر خودتان نگاه کنید جلوه‌ای از شهر و حیات آن را خواهید دید. هرچه بالاتر بروید پهنۀ وسیع‌تری از شهر در میدان دید شما قرار خواهد گرفت. در نهایت که به بالاترین نقطۀ کوه برسید دیگر می‌توانید تمام شهر را در یک نگاه ببینید. مخصوصاً در ساعات شب پارک پلکانی بابا کوهی که یکی از محبوب‌ترین بام‌ های مشهد به شمار می‌رود آرامش غریبی دارد و به بهترین نحو ممکن می‌تواند سکوت و سکون شب را با هیاهوی شهر پیوند بزند.

کوهستان پارک خورشید

یکی دیگر از دلرباترین بام‌ های مشهد که برای گشت و گذارهای شبانه بسیار جذاب به نظر می‌رسد با نام کوهستان پارک خورشید شناخته می‌شود. البته این پارک نیز در میان اهالی شهر مشهد با عناوین بام مشهد یا بام هاشمیه شناخته می‌شود. کوهستان پارک خورشید نیز بر فراز کوه‌هایی طبیعی بنا شده و با سنگ‌هایی صخره‌ای شکل پوشیده شده است.

صعود از این کوه‌ نیز به راحتی قدم‌زدن‌های شبانه است. فرصت بسیار خوبی برای گفت و شنودهای دوستانه و صمیمانه به نظر می‌رسد. البته وقتی از کوه صعود کنید و به بالاترین نقطۀ آن برسید، تمام شهر با تمام چراغ‌ها و راه‌هایش زیر پای شما خواهد بود. شما شهر را می‌بینید، رقص نورهای بسیارش را می‌بینید. اما سر و صدا و همهمۀ شهر را نخواهید شنید. شاید به همین دلیل باشد که از این زاویه تماشای شهر حس بهتری دارد.

کوهسر مشهد  و کوهستان پارک خورشید

کوه‌ های خلج

اما یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در شب با نام کوه‌ های خلج شناخته می‌شود. این کوه‌ها به صورت پارک درآمده‌اند و امکان اسکان از نوع پیکنیک یا قدم‌زدن را فراهم آورده‌اند. اما در بخشی از ان طبیعت همچنان دست‌نخورده باقی مانده است. این امکان را به شما می‌بخشد که از صخره‌ها و کوه‌ها عبور کنید. تا بتوانید هفت حوضچۀ مسلسل‌وار آن را از نزدیک ببینید. برای رسیدن به این حوضچه‌ها بهتر است وسایل زیادی همراه نداشته باشید. تا بتوانید سبک‌بار مسیر را پیش بروید و از پا نیفتید.

کوه‌های خلج نیز ارتفاع قابل توجهی دارند و از فراز آن‌ها شهر مشهد به خوبی نمایان خواهد شد. البته کوه‌های خلج ۷ کیلومتر از شهرمشهد فاصله دارند. برای رسیدن به این مقصد جذاب و تماشایی لازم است به شهرک سیدی بروید. زمانی که به یک دوراهی رسیدید، راه چپ را انتخاب کنید. همینطور به مسیر خودتان ادامه دهید تا به یک میدان برسید.

متأسفانه یا خوشبختانه از این نقطه به بعد امکان ادامۀ راه با ماشین نخواهد بود. باید در حول و حوش همین میدان ماشین خودتان را پارک کنید و پیاده‌روی یا راه‌پیمایی را آغاز کنید. اگر به صورت گروهی مهمان کوه‌های خلج باشید، بسیار بیشتر از سیر و سیاحت خود لذت خواهید برد. چون مسیر طولانی است و همراه و همسفر خوب در طی مسیرهای طولانی نقش بسیار پررنگی را بازی خواهد کرد. پس برای شروع سفر ابتدا بهتر است محبوب‌ترین دوستان خودتان را خبر کنید.

بام های مشهد

کوه پارک مشهد 

در شهر مشهد در خیابان دلاوران در انتهای خیابان نخل از تیر ماه سال ۱۳۹۹ پارک تازه‌ای احداث شد. این پارک که با نام کوه پارک معرفی می‌گردد، یکی دیگر از بام های مشهد است. کوه پارک قرار است نقش ریۀ حیاتی کلان شهر مشهد را بازی کند. بلکه جایگزین مناسبی باشد برای درختان تنومند توت در بلوار وکیل آباد و بلوار ملک آباد که در طی گذر سالیان قطع شدند. کوه پارک یکی از جدیدترین جاهای دیدنی مشهد در شب است. این پارک موقعیت مناسبی را برای تفریح و شب نشینی خانواده ها در هوای آزاد با چشم انداز شهر مشهد فراهم کرده است.

البته این پارک بزرگ، قرار است حال هوای مشهد، مردم شهر و مهمانان شهر را نیز خوب کند. به همین منظور اتفاقات جالب و جدیدی در آن در حال وقوع است. از جملۀ این اتفاقات می‌توان به کارفودها اشاره کرد. کارفودهایی که در سایر مراکز تفریحی شهر مشهد کمتر به چشم می‌خورند اما در کوه پارک در حال فعالیت هستند.

کارفودها در واقع ون‌هایی هستند که به صورت فست فود درآمده‌اند. مهمانان پارک می‌توانند انواع غذاهای فست فود را از آن بخواهند. دیگر اینکه کوه پارک به پارکینگ بزرگ و کارآمدی مجهز است و امکان دوچرخه‌سواری را نیز پدید آورده است. همچنین فضایی مخصوص بازی کودکان دارد. شما می‌توانید ساعت‌ها در کوه پارک که یکی از دیدنی‌ترین بام‌ های مشهد به شمار می‌رود به تفریح و گفتگو بپردازید و از لحظه‌های خودتان بی‌نهایت لذت ببرید.

۴.۲/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×