بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به هرمزگان » قشم » مراکز خرید قشم و درگهان | لیست بهترین بازارهای قشم با قیمت مناسب
مراکز خرید قشم
قشم

مراکز خرید قشم و درگهان | لیست بهترین بازارهای قشم با قیمت مناسب

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ 8۰1,917

مراکز خرید قشم یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای این جزیرۀ کوچک اما تماشایی به شمار می‌روند. به طوری که هر ساله تعداد قابل ملاحظه‌ای از گردشگران به قصد گشت و گذار در دل همین بازارها و خرید کالاهای متنوع راهی این جزیره می‌شوند. تعداد بسیار زیاد مراکز خرید در این جزیره به همراه تنوع بسیار بالای انواع کالا در آن و مخصوصاً قیمت مناسب یا حتی شاید بتوان گفت ارزان یه عامل مهمی هستند که سبب می‌شوند گردشگران از میان شهرها و مقاصد مختلف جزیرۀ قشم را انتخاب کنند و برای خرید رهسپار بازارهای باشکوه این جزیره شوند. اما خب به هر حال برای تجربۀ خریدی موفق لازم است مراکز خرید و حوزۀ فعالیتشان را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به همین دلیل از شما یاران مهربان دعوت می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه اقامت ۲۴ باشید تا هرچه بهتر با مراکز خرید قشم آشنا شوید.

مراکز خرید قشم

مراکز خرید قشم

اگر تا به امروز مهمان جزیرۀ قشم بوده باشید بدون شک دیده‌اید که این جزیرۀ دلبرانه با چند تا از جزایر کوچک دیگر و همچنین بنادری ارتباط تنگاتنگی دارد. به صورتی که با عبور از راهی کوتاه حتی با ماشین سواری یا شاید حتی گاهی با شتر یا اسب می‌توانید از جزیره‌ای به جزیرۀ دیگری وارد شوید. در مورد مراکز خرید نیز چنین شرایطی صدق می‌کند. در حوالی جزیرۀ قشم بندر بسیار معروفی وجود دارد به نام بندر درگهان. از جزیرۀ قشم تا این بندر راه بسیار کوتاهی است. بندر درگهان یکی از مراکز بسیار مهم خرید و فروش و تبادل کالا به شمار می‌رود. با این حال خودِ جزیرۀ قشم نیز چندین و چند مرکز خرید معتبر و محبوب دارد. به همین دلیل ابتدا به معرفی اجمالی بازارهای موجود در سطح جزیرۀ قشم می‌پردازیم و سپس راهی بندر درگهان خواهیم شد.

مطلب مرتبط:  بهترین هتل قشم برای سفر به جزیره شگفتی ها

بنر تبلیغاتی رزرو هتل سینگو قشم با تخفیف

بازار قدیم در جزیرۀ قشم

مراکز خرید قشم - بازار قدیمی قشم

در سال ۱۲۹۰، یعنی تقریباً چیزی در حدود ۱۰۰ سال پیش، در جزیرۀ قشم، درست در مقابل بندرگاه بازاری احداث شد. از همان دوران مردم بسیار زیادی نه تنها از بخش‌های مختلف ایران زمین بلکه از اقصا نقاط قارۀ آسیا و خاورمیانه افراد بسیار زیادی برای خرید اقلام مورد نیاز خود راهی این بازار می‌شدند. به همین دلیل هم بود که نام این بازار شهرۀ خاص و عام شد و هنوز هم نامش بر زبان تعداد بسیار زیادی از مردم حتی در کشورهای مختلف آسیایی باقی مانده است. در حال حاضر نیز فرهنگ بومی و لباس‌های محلی همچنان در این بازار تماشایی رواج دارند و به این ترتیب توصیه می‌شود اگر قصد دارید نگاهی گردشگرانه به فرهنگ و تمدن مردم جزیرۀ قشم بیندازید و بیشتر با زیست بوم این منطقه آشنا شوید بهتر است قبل از تماشای هر بخش دیگر از جزیره راهی بازار قدیم قشم شوید.

مجتمع تفریحی – تجاری سیتی سنتر ۱ و ۲ در جزیرۀ قشم

یکی دیگر از مراکز خرید قشم که مدرن، لوکس و کاملاً جدید است و اجناس و کالاهای به‌روز را در معرض فروش قرار می‌دهد با نام مجتمع تفریحی – تجاری سیتی سنتر شناخته می‌شود. این مجتمع بزرگ در دو شعبه مشغول به فعالیت است و انواع و اقسام کالاهای لوکس را به فروش می‌رساند.

city center qeshm

بازار پردیس در جزیرۀ قشم

یکی دیگر از بازارهای جدید در جزیرۀ قشم که به تازگی و در همین دوران اخیر احداث شده و از تنوع کالایی قابل توجهی برخوردار است با نام بازار پردیس شناخته می‌شود. در بازار پردیس انواع و اقسام کالاها از قبیل پوشاک، لوازم خانگی، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و بسیاری دیگر از اقلام و اجناس مورد نیاز به فروش می‌رسد. بنابراین با حضور در این بازار بزرگ و مدرن می‌توانید بخش عمده‌ای از نیازهای خودتان را برطرف کنید.

بنر هتل آرتا قشم

مرکز خرید مرجان در جزیره قشم

یکی دیگر از مراکز خرید ارزان در جزیره قشم مرجان نام دارد. این مرکز خرید که به لولو سنتر نیز معروف است یک ساختمان دو طبقه می‌باشد که دارای واحدهای تجاری، اداری، هایپر مارکت و رستوران است. محصولات و کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند قیمت مناسبی دارند از این رو بازار مرجان در لیست بازارهای ارزان جزیره قشم قرار گرفته است. مرکز خرید مرجان در بلوار ولیعصر، چهار راه پردیس قشم واقع شده و از ساعت ۹ صبح الی ۲۲ فعالیت می‌کند.

مرکز خرید سیمرغ در جزیره قشم

از دیگر مراکز خرید جزیره قشم می‌توان به بازار سیمرغ اشاره کرد. این مرکز خرید که ۴ طبقه است علاوه بر واحدهای تجاری و رستوران امکانات تفریحی نیز دارد. مرکز خرید سیمرغ دارای معماری زیبا و لوکسی است و جزو بازارهای مدرن و شیک قشم محسوب می‌شود. در این مجتمع که در خیابان ولیعصر، میدان امام قلی خان واقع شده است، ۷۱ واحد تجاری مشغول به فعالیت هستند.

بازار بزرگ خلیج فارس در جزیرۀ قشم

یکی دیگر از مراکز خرید قشم با نام بازار بزرگ خلیج فارس شناخته می‌شود. این بازار در یک مجتمع تجاری مسکونی بزرگ قرار دارد. در این مرکز خرید نیز انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز از قبیل لوازم خانگی، پوشاک، کفش و حتی لوازم الکترونیکی به همراه لوازم آرایشی و بهداشتی به فروش می‌رسد.

بازار فردوسی در جزیرۀ قشم

مراکز خرید قشم - بازار فردوسی

بازار فردوسی نیز یکی دیگر از مراکز خرید در جزیرۀ قشم به شمار می‌رود. این بازار در چند طبقه ایجاد شده است که طبقات مختلف آن بخشی به ادارات و بخشی به منازل مسکونی اختصاص یافته است. در گذشته قسمت مسکونی و اداری این مجتمع در اختیار دانشجویان قرار داشت و به عنوان خوابگاه دانشجویی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضر تغییر کاربری داده است. در این بازار نیز انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز زندگی را خواهید یافت.

مرکز خرید ستاره در جزیرۀ قشم

یکی دیگر از مراکز خرید قشم که توانسته است محبوبیت قابل توجهی در میان گردشگران و مردم بومی جزیرۀ قشم به دست آورد با نام مرکز خرید ستاره شناخته می‌شود. در این مرکز خرید کیفیت بالا را در کنار قیمت مناسب خواهید دید. اقلامی که در این بازار به فروش می‌رسند عبارتند از: انواع و اقسام لوازم آرایشی و بهداشتی، ادکلن و عطر، به همراه بدلیجات.

مراکز خرید درگهان

همان طور که در بخش قبل اشاره شد بندر درگهان در حوالی جزیرۀ قشم قرار دارد. شاید به دلیل وسعت اندک این بندر باشد که به صورت مستقل معرفی نمی‌شود و همواره بخشی از جزیرۀ قشم به شمار می‌رود. در واقع بندر درگهان پهنۀ وسیع و گسترده‌ای برای تجارت و خرید و فروش شناخته می‌شود و بیشتر امکاناتی که دارد به همین مراکز خرید و رستوران‌ها یا از این قبیل خدمات محدود می‌شود. البته ناگفته نماند که حضور تعداد بسیار زیادی مرکز خرید که هر کدام مقدار قابل توجهی از کالاهای متنوع را در معرض فروش قرار داده‌اند اتفاق بسیار جذابی است و همین امر سبب می‌شود هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران برای تهیۀ اقلام مورد نیاز خودشان به جزیرۀ قشم و بندر درگهان سفر کنند تا بتوانند خریدی مقرون به صرفه و باکیفیت داشته باشند. در ادامه مراکز خرید قشم در بندر درگهان معرفی شده‌اند.  

بازار نخل در بندر درگهان

مراکز خرید قشم

بازار نخل در بندر درگهان بازاری روباز است که از الگویی شبیه به نخل در ساخت آن استفاده شده است. در این بازار بزرگ انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز برای زندگی را با مناسب‌ترین قیمت پیدا خواهید کرد.

بازار نور در بندر درگهان

اما از دیگر مراکز خرید قشم لازم است به بازار نور اشاره شود. این بازار نیز از جمله مناطقی است که فرهنگ بومی مردم این جزیره را به خوبی نشان می‌دهد. بنابراین اگر به فرهنگ‌شناسی و بوم‌شناسی و سنت‌ها علاقه دارید پیشنهاد می‌شود راهی بازار نور در بندر درگهان شوید.

بازار دو دلفین در بندر درگهان

مراکز خرید قشم - بازار دو دلفین درگهان

در بازار دو دلفین انواع و اقسام کیف و کفش، بدلیجات، پوشاک، شال و روسری و … و هر کالای مصرفی دیگری که نیاز داشته باشید را به راحتی پیدا خواهید کرد. چون تنوع کالا در این بازار بسیار زیاد است. به این ترتیب سلیقۀ شما هرچقدر هم که متفاوت باشد باز کالای محبوب خودتان را پیدا خواهید کرد و به اصطلاح دستِ پُر از بازار بیرون خواهید آمد.

بازار اطلس در بندر درگهان

یکی دیگر از تماشایی‌ترین مراکز خرید قشم که در نوع خود بی‌نظیر است با نام بازار اطلس شناخته می‌شود. در این بازار به طور تخصصی با انواع و اقسام کیف، کفش و چمدان روبه‌رو خواهید شد. بنابراین به نظر می‌رسد طرح یا مدلی از انواع کیف، کفش و چمدان در تمام بازارها نباشد که در این بازار به چشم دیده نشود.

atlas dargahan

بازار قدیم درگهان

در بندر درگهان نیز بازار کهنسال و قدیمی وجود دارد که همچنان توانسته است ویژگی‌های بومی محل و منطقۀ خودش را حفظ کند. بدون تردید گشت و گذار در دل این بازار قدیمی و کهن تجربۀ ناب و بسیار جذابی به شمار خواهد آمد. اقامت ۲۴ پیشنهاد می‌کند اگر میل دارید گذشتۀ بندر درگهان را بیشتر بشناسید یا از کالاهای سنتی تهیه کنید دیدار از بازار قدیم درگهان را از یاد نبرید. مردم این خطّه بی‌نظیر هستند.

مرکز خرید زمرد درگهان

زمرد یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید درگهان می‌باشد که دارای یک طبقه و در خیابان اصلی درگهان قرار گرفته است. کالاهای متنوعی مانند پوشاک، کیف، عینک، لوازم آرایشی، لوازم خانگی و …در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. بسیاری از مغازه‌های مرکز خرید زمرد به جز تک فروشی عمده فروشی نیز دارند که افرادی که برای خرید عمده از شهرهای دیگر به قشم سفر می‌کنند، به درگهان و پاساژ زمرد می‌آیند. ساعت کار مرکز خرید زمرد از ۹ صبح تا ۱۱ شب می‌باشد.

مرکز خرید دریا درگهان

مجتمع دریا درگهان با مساحتی بسیار زیاد و ۱۵۰۰ واحد تجاری در پایین هتل سینگو درگهان و در خیابان اصلی قرار دارد. این بازار پس از مرکز خرید دو دلفین بیشترین محبوبیت را دارد و کالاهایی از جمله لباس، کیف، کفش، زیورآلات، عینک، لوازم خانگی، اسباب بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و … در این مرکز خرید به فروش می‌رسند.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×