بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » کافه عمارت‌ های تهران معرفی ۵ کافه جذاب در عمارت های تاریخی
کافه عمارت‌های تهران
جاذبه های گردشگری تهران

کافه عمارت‌ های تهران معرفی ۵ کافه جذاب در عمارت های تاریخی

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ 15۰8,094

،کافه عمارت‌ های تهران یکی از جاهای دیدنی تهران و یکی از ایده‌های نابی هستند که توانسته‌اند باری دیگر شکوه و جاذبۀ خانه‌های آجری و سرشار از صمیمیت روزگار پیشین را برای ما، مردمان امروزی زنده کنند. عمارت‌ تاریخی ، عمارت‌هایی که حیاط‌هایی دلباز دارند و گوشه گوشۀ آنها نشانی از ردّپای زندگی در عصرهای گذشته است. حضور در این کافه‌های نو و کهن، یا به عبارتی دیگر تلفیق جالبی از سنت و مدرنیته، بسیار جذاب و شگرف خواهد بود. در ادامۀ همین مقاله اقامت ۲۴ قصد دارد چند تا از بهترین کافه عمارت‌ها در شهر تهران را معرفی کند. از شما یاران جان هم دعوت می‌کنیم که تا پایان این مقاله، مثل همیشه، همراه ما باشید.

کافه عمارت روشنان

کافه عمارت های تهران

اگر اهل دل هستید و به تاریخ، طبیعت و کتاب علاقه دارید و با این اقلام حال دلتان خوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم کافه عمارت روشنان را به یاد بسپارید و حتماً مهمانش بشوید. کافه عمارت روشنان در واقع یک عمارت کهنسال،‌ در میان باغی سرسبز و باشکوه، با تعداد بسیار زیادی از درختان سر به فلک کشیده است.

مقاله مرتبط: چند مورد از برترین کافه های تهران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف

محل نشیمن مهمانان این کافه، صحن باغ است. بنای مرکزی آن به فروشگاه کتاب اختصاص یافته است. به عبارتی دیگر این کافه ایدۀ بکری است که شاید بتوان گفت آرزوی افراد زیادی از عاشقان کتاب را برآورده است. چون شما می‌توانید برای خرید کتاب به فروشگاه حاضر در مرکز باغ مراجعه کنید. بعد از انتخاب و خرید کتاب به فضای باز باغ بروید.  سر میز خودتان بنشینید، نوشیدنی یا خوراکی مورد علاقۀ خودتان را سفارش دهید. در فضای تحسین‌برانگیز باغ بنشینید، نوشیدنی بنوشید و خوراکی میل کنید و با لذت کتاب مورد علاقۀ خودتان را مطالعه کنید. کافه عمارت روشنان علاوه بر جسم روح و جان مهمانان خود را نیز مورد توجه قرار داده است. اینجا برای دوست‌داران کتاب، تاریخ و طبیعت جای مناسبی است.

آدرس کافه عمارت روشنان : بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، خیابان نوری

کافه عمارت دل

کافه عمارت های تهران

یکی دیگر از جذاب‌ترین کافه عمارت‌ های تهران که در نوع خود بی‌نظیر است و سنت، مدرنیته، طبیعت، و هنر و فرهنگ را در آغوش خودش جای داده است با نام کافه عمارت دل شناخته می‌شود. این کافه عمارت دل‌نواز، در بنایی متعلق به دهۀ ۲۰ هجری خورشیدی بنا شده است. در این کافۀ تحسین‌برانگیز آثار و تابلوهای ارزشمند هنری در معرض نمایش قرار گرفته‌اند و هرزگاهی کنسرت‌های کوتاهی برگزار می‌شود.

در واقع حضور در این کافه عمارت زیبا و تماشایی تنها به نوشیدن فنجانی قهوه، یا میل‌کردن وعده‌ای غذا ختم نمی‌شود. آنچه در این کافه عمارت سرو می‌شود حال خوب، جلوه‌های هنرهای بصری و شنیداری است. به عبارتی دیگر در کافه عمارت دل غذای روح ارائه می‌شود. اتفاقاً همین تلفیق‌ها سبب شده است حضور در کافه عمارت دل به یک تفریح مفرح و لذت‌بخش تبدیل شود. تفریحی که می‌تواند خستگی‌ها و حتی دلزدگی‌های مدام و هر روزه را از بین ببرد و روحی تازه بر کالبد مهمانان خود بدمد. البته این فضا می‌تواند محل بسیار مناسبی برای برگزاری جلسات هم‌فکری و گفتگو انجام کارهای تیمی و گروهی نیز باشد.   

آدرس کافه عمارت دل : خیابان فلسطین، پایین‌تر از میدان فلسطین، نبش خیابان بزرگمهر، روبروی سفارت فلسطین، پلاک ۳۵۶

کافه عمارت روبرو

عمارت تاریخی روبرو

یکی دیگر از کافه عمارت‌ها که ممکن است مورد انتخاب و پسند شما قرار بگیرد با عنوان کافه عمارت روبرو شناخته می‌شود. این کافه عمارت درست در مقابل سالن تئاتر شهر قرار دارد. از این جهت بسیار مورد توجه اهالی تئاتر و علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌گیرد. بدون شک این فضا می‌تواند لحظات مفرحی برای شما و دوستان‌تان ایجاد کند. اگر قصد گفتگویی دوستانه را داشته باشید و همچنین اگر با سیگار و دود آن مشکلی نداشته باشید. چون کافه عمارت روبرو ممانعتی برای سیگارکشیدن ایجاد نمی‌کند و حتی در خدماتی که ارائه می‌دهد، زیرسیگاری هم پیشنهاد می‌کند. البته شکی نیست که نظرات همیشه و همه جا متفاوت هستند.

کافه عمارت روبرو فضای باز مسقف هم دارد. به این ترتیب شما در حین بارش بارانی لطیف می‌توانید زیر سایبانی امر بنشینید. به منظر اطراف نگاه کنید و فنجانی نوشیدنی گرم بنوشید. همچنین این کافه عمارت جذاب به بخش جذاب کتابخانه نیز مجهز است. به شما فرصت مطالعه کتاب دلخواهتان را نیز خواهد داد. در این کافه نیز انواع نوشیدنی و خوراکی‌های متنوع و رنگارنگی سرو می‌شوند که همه از کیفیت مطلوب و قابل قبولی برخودار خواهند بود.

آدرس کافه عمارت روبرو : چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی، نبش بانک شهر،بن بست کیانپور

کافه رومنس

یکی دیگر از کافه عمارت های تهران که در خانه‌ای قدیمی قرار دارد کافه رومنس می‌باشد. این کافه در عمارتی قدیمی در خیابان فردوسی تهران واقع شده و از یک سالن بزرگ و چند اتاق برخوردار است. فضای سنتی و حال و هوای نوستالژی این کافه عمارت می‌تواند لحظات خوشی را برای مشتریان فراهم کند. میز و صندلی‌های چوبی لهستانی قدیمی این کافه نیز حسی خوب منتقل می‌کنند و آینه قدیمی موجود در راهرو کافه رومنس یکی از بخش‌های مورد علاقه مشتریان برای گرفتن عکس یادگاری محسوب می‌شود.

در این کافه برنامه جذابی برای نمایش هفتگی فیلم‌های سینمایی مختلف در نظر گرفته شده که مخاطبان و علاقمندان به سینمای زیادی را جذب نموده است.

آدرس کافه عمارت رومنس: تهران، خیابان فردوسی، نبش ابیورد، پلاک ۸۵۴.

کافه عمارت مسعودیه

masoodiye

یکی دیگر از جذاب‌ترین کافه عمارت‌ های تهران که در عمارتی باشکوه و تاریخی ایجاد شده است و با تمام توان سعی می‌کند بهترین خدمات و بهترین غذاها و مخصوصاً بهترین لحظات را برای مهمانان خود به ارمغان بیاورد با نام کافه عمارت مسعودیه شناخته می‌شود. این عمارت جذاب بنایی تاریخی است که از عصر و دورۀ قاجار برای امروز به یادگار باقی مانده است. اتاق‌ها و بخش‌ها مختلف و حتی وسایل و مبلمانی که در چینش آن به کار گرفته شده‌اند، همه بلااستثناء تاریخی هستند و به عصر ساخت بنا، یعنی دوران قاجار باز می‌گردند.

هر زمان قصد حضور در این کافه عمارت تماشایی و دلبرانه را داشتید مراقب زمان باشید. چون در این مکان بدون شک غرق فضا و شکوه بنا خواهید شد. شاید خیلی از امور دیگر را به کل از یاد ببرید. این حالت از وجد زمانی پیش خواهد آمد که تمام و کمال از حضور در زمان و مکان لذت ببرید. کافه عمارت مسعودیه با جلوه‌های نابی که از تاریخ، کیفیت و نوع ارائۀ غذا و موسیقی گوش‌نوازی که تهیه دیده؛ توانسته است شرایط ایده‌آل و مطلوبی را برای تفریح صمیمانۀ خانواده‌ها به ارمغان بیاورد.

  • آدرس ۱ : خ ملت، بالاتر از ایستگاه مترو ملت، عمارت مسعودیه
  • آدرس ۲ : بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، خ امیر کبیر، خ ملت، بالاتر از ایستگاه مترو، عمارت مسعودیه
  • تلفن : ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱۳

کافه عمارت یار

عمارت تاریخی

اما کافه عمارت یار که بدون تردید یکی از جذاب‌ترین و دلبرانه‌ترین فضاهای ترکیبی را به وجود آورده است را به هیچ عنوان نباید از قلم انداخت. این کافه عمارت تاریخی در یک بنای بسیار زیبا و چشم‌نواز و صمیمانه ایجاد شده است. ترکیب دیوارهای آجری، نرده‌ها و پنجره‌های فیروزه‌ای و گلدان‌های شمعدانی با برگ‌های سرخ و آتشین همیشه یکی از آن تصاویر ناب است. تصویر نابی که به راحتی دلربایی کرده و احساس خوبی به قلب تماشاگرش سرازیر می‌کند.

در این کافه عمارت چشم‌نواز، نه تنها طبیعت جریان دارد بلکه موسیقی و کتابخانه هم مهیا شده است. حوض آبی با فوارۀ روشن هم در جریان است. انگار تنها چیزی که لازم دارد قلب‌هایی است که احساس می‌کنند به اندکی گفتگوی بیشتر نیاز دارند. اقامت ۲۴ پیشنهاد می‌کند هر زمان مهمان کافه عمارت یار بودید، حتماً دوربین عکاسی به همراه داشته باشید و چند عکس زیبا بیندازید. کافه عمارت یار علاوه بر فضای باز فضای مسقف نیز دارد. در کل در مورد امکانات کم و کسری نخواهد داشت.

آدرس کافه عمارت یار : تهران، خیابان حافظ، خیابان رشت، پلاک ۴۱، خیابان طالقانی

کافه عمارت مقدم

کافه باغ موزه مقدم که در یکی از خانه‌های ارزشمند به جای مانده از دوران قاجار واقع شده است، در خیابان امام خمینی یکی از خیابان‌های اصلی تهران قرار دارد. این کافه در کنار موزه‌ای با آثار گرانبهای تاریخی که استاد مقدم از اساتید باستان شناسی تهران آنها را جمع آوری نموده است، می‌تواند اوقات و لحظات خوشی را برای شما فراهم کند و تجربه و لذت نوشیدن انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد را در فضایی دلنشین و زیبا به ارمغان آورد.

آدرس کافه عمارت مقدم: تهران، خیابان امام خمینی ، بعد از شیخ هادی ، موزه مقدم.

کافه تهرون ویلا

این کافه زیبا که در خانه‌ای قدیمی در خیابان ویلا تهران قرار دارد حس و حال نوستالژی و خوب دهه ۱۳۴۰ را تداعی می‌کند. فضای این کافه با گلخانه‌ای سرسبز، حیاطی دلنشین با حوض آب، باغچه‌های رنگارنگ و میز و صندلی‌های چوبی می‌تواند لحظات به یادماندنی و آرامش بخشی را برای افراد به وجود آورد.

آدرس کافه تهرون ویلا: تهران، منطقه ۶، خیابان نجات اللهی (ویلا)، کوچه خسرو، پلاک ۳۹.

نتیجه گیری

در این مقاله از اقامت۲۴ سعی کردیم تا کافه عمارت های محبوب شهر تهران را بصورت کامل معرفی کنیم تا دیگر نیازی به پیدا کردن آدرس و اطلاعات تکمیلی درمورد کافه عمارت های مدنظرتان نداشته باشید. اگر مسافر هستید و یا قصد سفر به شهر تهران را دارید، میتوانید لیست هتل های تهران را به همراه قیمت در اقامت۲۴ مشاهده کنید.

۴.۳/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×