بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » بوتیک هتل های ایران | ۱۰ بوتیک هتل خاص برای تجربه اقامتی متفاوت
هتل بوتیک
معرفی هتل

بوتیک هتل های ایران | ۱۰ بوتیک هتل خاص برای تجربه اقامتی متفاوت

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ 13۰9,284

در این مقاله قصد داریم به معرفی هتل و  ۱۰ بوتیک هتل خاص در ایران زمین بپردازیم. شاید جالب باشد بدانید که این هتل بوتیک‌ها در بهترین شهرها از نظر گردشگری و اتفاقاً در بهترین محدوده‌ها واقع شده‌اند. به عبارتی دیگر یکی از مهمترین ویژگی‌های هتل بوتیک که موقعیت جغرافیایی است در این هتل‌ها رعایت شده است. همچنین نوع دکوراسیون و نحوۀ پذیرایی نیز کاملاً با استانداردهای یک هتل بوتیک مطابقت خواهد داشت. در ادامه این مقاله از اقامت ۲۴ به معرفی ۱۰ مورد از بهترین هتل بوتیک‌ های ایران می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: هتل بوتیک چیست و ویژگی‌های بارز آن کدام است؟

هتل داد یزد

هتل داد یزد بوتیک هتل های ایران

یکی از ۱۰ بوتیک هتل خاص در ایران با نام هتل داد در شهر تماشایی یزد است. این هتل در بنایی تاریخی ایجاد شده که در سال ۱۳۰۷ ساخته شده. در این هتل بوتیک شما به وضوح می‌توانید تلفیق ویژه و جذابی از سنت و مدرنیته را در کنار هم ببینید. دیوارهای کاهگلی و سنتی زیبایی که با نورپردازی‌های چشم‌نواز امروزه می‌درخشند و اتاق‌هایی که با آرام‌ترین رنگ‌ها و راحت‌ترین ابزار مجهز شده‌اند. همچنین پیشنهاد می‌شود در روزهای اقامت در این هتل محبوب حتماً به بالای پشت بام بروید تا بتوانید آرامش را در کنار بادگیرهای دلبرانۀ شهر یزد تجربه کنید؛ آن هم درست در حالی که می‌توانید منظرۀ جذاب شهر را در پیوند با آسمان آبی ببینید و هم‌زمان فنجانی قهوه بنوشید.

آدرس: یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک دویست و چهارده

هتل لاله کندوان در حوالی تبریز

هتل بوتیک های ایران - لاله کندوان

اما یکی از نخستین بوتیک‌ هتل های ایران قطعاً هتل لاله کندوان خواهد بود. هتلی ناب و منحصر به فرد که در دل کوه‌پایه‌های منطقۀ توریستی کندوان واقع شده است. شاید جالب باشد بدانید که این هتل بوتیک ناب بیش از سایر هتل‌ها توانسته است فضایی فراهم بیاورد که به واقع زندگی در یک غار یا محیطی کاملاً متفاوت را برای گردشگران ماجراجو ایجاد کند. در واقع این هتل بوتیک برای افرادی مناسب است که دوست دارند در زمان سفر کنند، نه صرفاً در مکان. گردشگران با حضور در هتل بوتیک لاله کندوان درست مثل اهالی منطقۀ توریستی و جذاب کندوان در دل کوه روزهای سفر خودشان را به سر خواهند برد. این هتل زیبا و تماشایی و البته پرماجرا و حیرت‌برانگیز به اندازۀ ۶۰ کیلومتر از شهر بزرگ تبریز فاصله دارد.

آدرس: تبریز، دهکده توریستی کندوان

هتل لاله بیستون کرمانشاه

lale bistoon

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چقدر جالب خواهد بود که در بازدید از یک بنای تاریخی و اصیل بتوانید چند روزی در همان مکان بمانید تا فرصت تماشای عمیق و فکرکردن راجع به آن را داشته باشید! اگر تا این حد اهل سفرهای متفاوت و منحصر به فرد هستید و اگر دل در گروِ شناخت هرچه بهتر آثار به یادگار مانده از عهدهای پیشین هستید، بهتر است با یکی دیگر از جذاب‌ترین بوتیک‌ هتل های ایران آشنا شوید. هتلی که درست در محوطۀ بیستون کرمانشاه احداث شده است و با طراحی سنت توانسته سفر به عهد رونق و شکوه بیستون را زنده کند. هر زمان مهمان این هتل بوتیک بودید تا می‌توانید از زمان استفاده کنید و چشم بدوزید به فضای بی‌مثال بیستون کرمانشاه. چون این فاصلۀ کوتاه بهترین موقعیت است برای سفری ذهنی به اعماق دوران شکوهمند گذشته.

آدرس: بیستون، محوطه داخلی سایت جهانی بیستون، کاروانسرای عباسی

هتل ایرمان قشم

irman qeshm

یکی دیگر از انواع هتل بوتیک‌های پرطرفدار در جزیرۀ قشم قرار دارد. این هتل بوتیک از سویی با مرکز شهر و مراکز خرید پر رفت و آمد و محبوب در ارتباط است و از طرف دیگر با آب‌های نیلگون خلیج فارس. اما نکتۀ دیگری که در مورد این هتل بوتیک بسیار شایسته به نظر می‌رسد که می‌تواند نظر گردشگران عزیز و طبیعت‌گرد را به خود جذب کند این است که در بخش‌های مختلف آن استعمال دخانیات ممنوع اعلام شده است. بنابراین هوا و فضای این هتل بوتیک کاملاً سالم، به دور از آلودگی و ورزشکار مآبانه به نظر می‌رسد. به این ترتیب اگر دود سیگار شما را اذیت می‌کند، بهتر است مهمان هتل ایرمان قشم شوید تا در روزهای سفر از آلودگی دود سیگار رنج نبرید.

آدرس: قشم، نخل زرین، خیابان پژوهش، نبش خیابان پیام

هتل بوتیک شمشک تهران

هتل بوتیک شمشک تهران

یکی دیگر از انواع بوتیک‌ هتل های ایران با نام هتل بوتیک شمشک تهران شناخته می‌شود. در این معرفی هتل در منطقۀ شمشک یکی از مناطق خوش آب و هوا و پرطرفدار حوالی شهر تهران واقع شده است. اگر در فصل سرد مهمان این هتل بوتیک باشید، شکوه و زیبایی حیرت‌برانگیز برف را با تمام وجود احساس خواهید کرد. چون در زمستان این هتل بوتیک غرق در برف سپید می‌شود. ضمن اینکه پیست اسکی شمشک نیز درست در همان حوالی جای گرفته است. شما با راحتی تمام می‌توانید از فضای تفریحی که در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. در واقع هم زیبایی رویاگونه برف را خواهید دید و هم هیجان و لذت برف و اسکی را خواهید چشید.

آدرس: شمشک، مقابل شهرداری شمشک

هتل بوتیک نظامیه تهران

nezamiye

یکی دیگر از انتخاب‌های نه تنها جذاب بلکه ایده‌آل و شاید حتی خاص در میان بوتیک‌ هتل های ایران می‌تواند هتل بوتیک نظامیه تهران باشد. جالب است بدانید این هتل بوتیک در یک عمارت اصیل با قدمتی بیش از صد سال ایجاد شده است. فارغ از فضای ناب بیرون هتل و نمای چشم‌نوازش لازم است قدم به داخل بنا بگذاریم و ویژگی‌های شگرفش را نام ببریم. در اتاق‌های این هتل بوتیک تلفیق ویژه‌ای از دکوراسیون سنتی و مدرن را شاهد خواهید بود. البته مبلمان امروزی به نحوی در کنار ابزار و وسایل سنتی قرار گرفته‌اند که به هیچ صورت تضاد و تناقضی به نظر نمی‌رسد. هر آنچه که به چشم می‌آید، شکوه، آرامش، و حس خوب راحتی است. 

آدرس: استان تهران ، شهر تهران ، میدان بهارستان، کوچه نظامیه

هتل سرای عامری‌ها کاشان

saraye ameriha

یکی دیگر از ناب‌ترین پیشنهادها در میان ۱۰ بوتیک هتل خاص در ایران بدون شک هتل سرای عامری‌ها در شهر تماشایی کاشان خواهد بود. این هتل محبوب در واقع همان خانۀ تاریخی عامری‌ها است. سرای عامری از سال ۱۳۸۷ به عنوان یک هتل بوتیک فعالیت مهمان‌پذیری خودش را آغاز کرده است. این اتفاق بسیار خجسته و فرخنده به نظر می‌رسد. چون به تمام دوستداران شهر کاشان این فرصت را می‌بخشد که بتوانند در طول روزهای سفر ساکن یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی شهر شوند. رنگ‌های جذاب، مخصوصاً آبی فیروزه‌ای که در طراحی دکوراسیون این هتل بوتیک به کار رفته است، هوش از سر هر بیننده‌ای خواهد برد. البته سایر ابزار و ادوات سنتی و رنگ‌های دلبرانه نیز وجود دارند که هر کدام به شیوه‌های متفاوتی دلربایی می‌کنند.

آدرس: کاشان، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم

هتل بوتیک فولتون قشم

هتل بوتیک های ایران - فولتون قشم

یکی دیگر از انواع هتل بوتیک‌ های ایران، فولتون قشم نام دارد. این هتل بوتیک با فاصلۀ کوتاه از آب‌های نیلگون خلیج فارس و سکوت، امنیت و آرامش نابی که ایجاد کرده است. می‌تواند بهترین روزهای سفر را برای علاقه‌مندان به جزیرۀ قشم رقم بزند. هتل بوتیک فولتون قشم از ۳ ساختمان مجزا از هم تشکیل شده است.

آدرس: قشم، میدان استقلال، بزرگراه خلیج فارس، بعد از کمپ هامون

هتل مشیرالممالک یزد

هتل مشیرالممالک یزد

یکی دیگر از انواع هتل بوتیک‌‌ های ایران هتل باغ ۴ ستاره مشیر‌ الممالک است. این هتل که در حاشیه بافت قدیم شهر تاریخی یزد می‌باشد، در اواخر دوره قاجار ساخته شد. هتل مشیر الممالک در سال ۱۳۷۹ با ایجاد تغییراتی در ساختمان بنا و کاربری تبدیل به هتل شد. هتل مشیر‌الممالک به وسعت ۱۳۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۲ مورد بهره برداری قرار گرفت.  این هتل اولین هتل باغ ایرانی با تجهیزات سنتی و در عین حال مجهز به امکانات رفاهی مدرن است. این مجموعه در یکی از ورودی‌های یزد قرار گرفته است. هتل از طریق خیابان‌های اطراف به راحتی به کلیه نقاط شهر دسترسی دارد. محوطه زیبای باغ، فواره‌ها و نهر آب جاری و معماری اصیل ایرانی، این هتل باغ را به یکی از جاذبه‌های توریستی یزد تبدیل نموده است. این هتل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اتاق‌های هتل معماری اصیل خود را حفظ کرده‌اند. سقف‌های بلند گنبدی شکل و چیدمان سنتی هم جلوه‌ای خاص به فضای اتاق بخشیده است. ازجمله امکانات اتاق‌ها می‌توان به تهویه‌مطبوع، تلویزیون، اینترنت، صندوق‌امانات، میز‌آرایش، اتو، چای‌ساز، یخچال، مینی‌بار و حمام اختصاصی اشاره کرد.

هتل وکیل شیراز

هتل وکیل شیراز

هتل سه ستاره وکیل شیراز که در سال ۱۳۹۷ افتتاح گردیده است نیز جزو هتل بوتیک های زیبای ایران می باشد. این هتل در بافت تاریخی شهر واقع شده و به خصوص اگر به قصد گردشگری به شیراز سفر می‌کنید این هتل از موقعیت مکانی ایده‌آلی برخوردار است و از بهترین ویژگی‌های این هتل می‌توان به دسترسی آسان به اماکن تاریخی از جمله : حمام و بازار وکیل، حمام وکیل، نارنجستان قوام و … می‌باشد. هتل وکیل شیراز در سه طبقه و ۳۱ واحد اقامتی با امکانات رفاهی مناسب آماده پذیرایی از میهمانان می‌باشد.

برای رسیدن به هتل وکیل شیراز باید به خیابان لطفعلی خان زند بروید. از سمت چهارراه مشیر به سمت چهارراه نمازی (سه راه نمازی سابق) ادامه راه داده تا به هتل در ابتدای کوچه ۵۹ برسید. هتل دارای یک رستوران آرام با محیطی زیبا و دلنشین است. این رستوران با ارائه منو متنوعی از انواع غذاهای لذیذ آماده است تا از میهمانان خود پذیرایی کند. کافی‌شاپ هتل در فضای باز قرار داشته و با معماری ایرانی زیبا، لحظات خوشی در کنار دوستان و خانواده برایتان رقم خواهد زد.

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×