بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » قطار گردشگری چیست؟ | تجربه سفر در زیباترین مسیرهای ریلی ایران
قطار گردشگری
دانستنی‌های سفر

قطار گردشگری چیست؟ | تجربه سفر در زیباترین مسیرهای ریلی ایران

۱ بهمن ۱۳۹۹ 12۰2,028

قطار گردشگری یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای سفر به شمار می‌رود. چون علاوه بر امنیت و امکانات خاصی که به گردشگران ارائه می‌شود، فرصت تماشای مناظر منحصر به فرد طبیعت نیز پیش می‌آید. آن هم مناظر ناب و چشم‌نوازی که شاید در هیچ شرایط دیگری فرصت دیدارشان دست ندهد. اقامت ۲۴ پیشنهاد می‌کند برنامۀ سفر آتی خودتان را طوری تنظیم کنید که با قطار تجربه‌اش کنید. در ادامۀ همین مقاله قطار گردشگری در زیباترین مسیرهای ریلی ایران معرفی شده‌اند؛ همراه ما باشید تا ایران زمین را بهتر بشناسید.

زیباترین مسیرهای ریلی ایران

قطار گردشگری چیست؟

قطار گردشگری از مسیرهای منحصر به فرد خود عبور می‌کند. مسیرهای خاصی که شاید هرگز نشود با ماشین سواری از آن گذشت. برای مثال یک ریل ممکن است درست از فراز یک درۀ عمیق بگذرد یا از خیلی راه‌های صعب‌العبور دیگر. اگر قرار باشد با ماشین سواری از آن عبور کنید (در صورت امکان) بسیار خطرناک باشد و باعث رخداد وحشتناکی شود. همچنین اگر بخواهید همان مسیر را با هواپیما طی کنید از بالای ابرها گذر خواهید کرد و به هیچ عنوان فرصت تماشای محیط اطراف خود را نخواهید داشت.

نکتۀ دیگر اینکه قطار با سرعتی آرام و متعادل راه را پیش می‌رود، طوری که به راحتی می‌توانید از مسیر با تمام وجود لذت ببرید. مخصوصاً اگر کنار پنجره بنشینید و تمام هوش و حواس خودتان را به راه بسپارید. حالا اگر مشتاق هستید زیباترین مسیرهای ریلی ایران زمین را بهتر بشناسید لازم است ادامۀ مقاله را بخوانید.

زیباترین مسیرهای ریلی ایران

قطار گردشگری تهران ساری

یکی از ناب‌ترین مسیرهای قطار گردشگری که شایسته است در همین ابتدا معرفی شود قطار تهران ساری است. این مسیر تماشایی که قرار است تهران را به ساری وصل کند، ۲۴ ایستگاه دارد. پس از اینکه قطار از تهران اندکی فاصله می‌گیرد و ایستگاه گرمسار را پشت سر می‌گذارد، وارد بهشت برین می‌شود. بهشتی که تافتۀ جدا بافتۀ تمام کرۀ زمین به شمار می‌رود و از فرط زیبایی و شکوه چشم تمام جهانیان را به خودش می‌دوزد. و این بهشت برین جایی نیست به جز مناطق شمالی ایران زمین؛ که در طراوت و شکوه؛ سردمدار زیبایی است.

اگر سوار بر این قطار باشید و بخواهید از تهران به ساری بروید، در وهلۀ اول از پل سفید عبور خواهید کرد که از کوهستان و مناظر و هوای متفاوتش به جنگل‌های سبز و انبوه وارد می‌شود و سپس سد لفور و پارک جنگلی جوارم خود نشان خواهند داد. در وهلۀ دوم از پل ورسک عبور خواهید کرد. این پل حیرت‌برانگیز با طولی به اندازۀ ۸۶ متر و ارتفاعی به قدر ۱۱۰ متر یکی از زیباترین پل‌های ایرانی است که در میان سال‌های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۵ ساخته شده است. پس از پل ورسک وارد تونل گدوک خواهید شد که به اندازۀ ۲۸۸۷ متر درازا دارد و عنوان بلندترین تونل ایران را به خود اختصاص داده است.

قطار گردشگری لرستان

همانطور که کاملاً مشهود و مشهور است، لرستان یکی از چشم‌نوازترین مناظر طبیعی را به خود منحصر کرده است. حالا در نظر بگیرید قطاری را که ۷۴ کیلومتر از طبیعت لرستان زیبا را زیر پا می‌گذارد تا به ایستگاه کشور می‌رسد، چقدر می‌تواند زیبا و تماشایی باشد. در طول این مسیر ناب، چندین و چند جاذبۀ گردشگری پرطرفدار وجود دارد که عبارتند از: آبشار آبگرم، تالاب ازگن، آبشار‌ بیشه، چشمه آب گوگرد و چند جاذبۀ محبوب دیگر.

جالب است بدانید که قطار گردشگری لرستان بسته‌ای مخصوص برای گردشگران عزیز در نظر گرفته است که با انتخاب آن می‌توانید از تمام این جاذبه‌ها دیدن کنید و در هر یک از ایستگاه‌های قطار لرستان برای تماشای جاذبه‌ها توقف داشته باشید و پس از بازدید از جاذبه به مسیر سفر خودتان تا مقصد ادامه دهید. ضمن اینکه در تمام مدت این سیر و سیاحت جذاب خدماتی از قبیل صبحانه، نهار و شام به همراه محل اقامت نیز ارائه می‌شود.

قطار گردشگری

قطار گردشگری گیلان

اما از هرچه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است. حال زمان آن فرارسیده که یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران برای قطار گردشگری را معرفی کنیم. بدون شک این مسیر ریلی بی‌نظیر قطار گردشگری گیلان خواهد بود. چون گیلان، مهد زیبایی و طراوت و سبزی و شکوه طبیعت است. در این مسیر رؤیایی، فرصت تماشای کرانۀ زیبای و حیرت‌برانگیز دریاچه منجیل، کاروانسرای شاه عباسی، بازارچه محلی زیتون رودبار، و جنگل سراوان و موزه میراث روستایی گیلان را خواهید داشت.

شاید جالب باشد بدانید که مسیر ریلی قطار گردشگری گیلان به قدری جذاب و چشم‌نواز است که تمام مدتی که در قطار سپری می‌کنید، خودش به تنهایی جاذبۀ گردشگری به شمار می‌رود. این مسیر با عنوان تور مسافرتی نیز معرفی می‌شود. گردشگران بدون قصدی برای ورود به مقصد فقط برای لذت‌بردن از راه این مسیر ریلی زیبا و جذاب را انتخاب می‌کنند.

قطار گردشگری همدان

قطار گردشگری همدان از تهران که تقریباً در مرکز ایران زمین البته متمایل به سمت شمال قرار دارد به سمت جنوب غربی ایران زمین پیش می‌رود. حالا در یک نظر تمام مسیر بی‌نظیری که قرار است از تهران به همدان برسد را یکباره در نظرتان مجسم کنید. آیا حیرت‌برانگیز نیست؟ قطار گردشگری همدان از رشته کوه‌های زاگرس عبور می‌کند تا خودش را به همدان چشم‌نواز برساند. در واقع در یک سفر ساده، کوه و دشت و کویر و دره و آبشار و رود و تمام مظاهر طبیعت زیر پا گذاشته می‌شوند تا در نهایت به مقصدی ناب و منحصر به فرد برسند که خودش به تنهایی یکی از شگفتی‌های شگرف و بی‌مثال طبیعت رنگارنگ ایران زمین به شمار می‌رود.  

33

قطار گردشگری سوادکوه

یکی دیگر از زیبا‌ترین مسیرهای ریلی ایران، مسیر ریلی سوادکوه است. این مسیر چشم‌نواز و تماشایی از جاذبه‌های نابی از قبیل: گرمسار، بن کوه، کبوتر دره، سیمین دشت، زرین دشت، مهاباد، فیروزکوه، گدوک، دوگل، ورسک و سرخ عبور می‌کند. ضمن اینکه مسئولین این مسیر دل‌نواز مهمانان قطار را به خوبی درک می‌کنند و در ایستگاه‌های مختلف آن امکان توقف و لذت‌بردن از طبیعت ایستگاه را فراهم آورده‌اند. در واقع باید گفت در قطار گردشگری سوادکوه آنچه اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد مسیر است و نه مقصد. البته اقامت ۲۴ دوستانه پیشنهاد می‌کند دوربین باکیفیت را به هیچ عنوان فراموش نکنید. چون مناظری که در این گردش ویژه خواهید دید هر کدام به نوعی می‌توانند تصویری ناب و منحصر به فرد باشند که شما را از یک عکاس مبتدی، یکباره، به یک عکاس حرفه‌ای و خلاق تبدیل می‌کند.

تماشای زیباترین مناظر ایران زمین

ایران زیبا سراسر زیبایی و شکوه و تفاوت است. هر منطقه از این کشور پهناور جلوۀ متفاوتی از طبیعت است. در واقع همانطور که گفته می‌شود ایران زمین کشوری ۴ فصل است. یعنی در هر روز از سال در مناطق مختلف کشور آب و هوایی کاملاً متفاوت در جریان است. بنابراین اگر در همین امروز دل شما هوای گرمای تابستان را دارد، می‌توانید قطار گردشگری همدان را انتخاب کنید، و اگر خواهند بهار هستید بهتر است یکی از انواع قطار گردشگری در ناحیۀ شمالی ایران زمین را انتخاب کنید. گیلان، این بهشت برین؛ یا سوادکوه دیدنی. در هر صورت انتخاب شما هرچه که باشد، چشمانتان مهمان زیبایی طبیعت خواهد بود و روح شما نشاط و طراوت طبیعت را دریافت خواهد کرد. زیباترین مسیرهای ریلی ایران منتظر هستند تا به استقبال مهمانان ویژۀ خود بشتابند.

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×