بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان قم » بهترین رستوران‌ های قم | معرفی + عکس و آدرس
بهترین رستوران‌های قم
استان قم - جاذبه های گردشگری قم - غذاهای محلی قم

بهترین رستوران‌ های قم | معرفی + عکس و آدرس

۲۲ دی ۱۳۹۹ 16۲5,787

بهترین رستوران‌های قم یکی ازمهمترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر پرطرفدار به شمار می‌روند. همان طور که خیلی خوب می‌دانید، شهر عزیز و اصیل قم به دلیل جاذبه‌های مذهبی که دارد هر ساله نه تنها از سراسر ایران زمین بلکه از تمام نقاط دنیا زائر و گردشگر دارد. با وجود تعداد بسیار زیاد مهمانانی که در تمام فصول سال به این شهر بی‌همتا وارد می‌شوند، باز هم با روی خوش و آغوش باز به استقبال مهمانان عزیزش می‌شتابد و به گرمی از آن‌ها پذیرایی می‌کند. در ادامه راز این روی گشاده و این پذیرایی گرم و دلنشین فاش شده است. شما هم می‌توانید با اقامت ۲۴ همراه باشید تا با بهترین رستوران های قم به همراه عکس و آدرس آن مطلع شوید.

پ.ن: ترتیب معرفی رستوران‌ها کاملاً تصادفی است.  

رستوران‌های سنتی قم

غذای اصیل ایرانی همان غذای سنتی است. اتفاقاً ذائقۀ بسیاری از ما ایرانی‌ها نیز با همان غذاهای اصیل و سنتی خودمان هماهنگ است. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که در طی سال‌های اخیر به طرز عجیبی به غذاهای فرنگی که با نام فست فود مشهور است عادت کرده‌ایم و اگر مدتی نباشند احساس می‌کنیم نقطۀ عطف مهمی را از دست داده‌ایم. اما به هر حال به دلیل اهمیت خیلی بیشتر غذاهای سنتی در سفره‌های ایرانی ابتدا به سراغ معرفی بهترین رستوران‌های قم از نوع سنتی خواهیم رفت. پس از آن چند تا از بهترین رستوران‌های فست فود نیز معرفی خواهند شد.

رستوران بزرگ شاندیز

یکی از بهترین رستوران‌های قم که توانسته است منوی کاملی از انواع و اقسام غذاهای سنتی و اصیل ایرانی را ارائه دهد، با نام رستوران بزرگ شاندیز شناخته می‌شود. این رستوران با دکوراسیونی مدرن و امروزی، فضایی خاص و منحصر به فرد و صد البته غذاهایی باکیفیت و محبوب، برای گردشگران به ارمغان آورده است.

آدرس: قم، بلوار الغدیر، بعد از پمپ بنزین، خیابان ۱۱، داخل کوچه

رستوران و تالار پذیرایی مروارید

یکی دیگر از رستوران‌های خوب و بزرگ شهر قم با نام مروارید شناخته می‌شود. این رستوران برای پیش غذا سوپی درجۀ یک و معروف سرو می‌کند که در میان مهمانان رستوران از محبوبیت خاصی برخوردار است.

آدرس: قم، بلوار امین، نبش کوچه‌ی ۱۲، تالار پذیرایی و رستوران مروارید

رستوران مدائن

اما اگر به دنبال صرف غذا در یک رستوران استخوان‌دار و قدیمی و خوش‌سابقه و خوش‌نام هستید، بهتر است رستوران مدائن را انتخاب کنید. این رستوران بیش از ۲۵ سال است که در عرصۀ طبخ و ارائۀ انواع غذاهای اصیل ایرانی فعالیت می‌کند. به اتاق VIP مجهز است و در سال ۱۳۸۲ برای اولین بار نخستین بوفۀ آزاد را در بین تمامی رستوران‌های شهر قم به ثبت رسانده است.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، بین کوچه‌ی ۱۵ و ۱۷

بهترین رستوران های قم - مدائن

رستوران بزرگ خادم

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های قم با نام رستوران خادم شناخته می‌شود. این رستوران بزرگ فضایی آرام و دلنشین و صد البته بسیار شیک دارد. در این رستوران انواع چلو کباب با بهترین کیفیت سرو می‌شود.

آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی (زنبیل آباد)، نرسیده به میدان صدوق، بین کوچه‌ی ۲۰ -۲۲

رستوران البرز

سه غذای محبوب و پرطرفدار، چلو کباب، چلو ماهی و چلو ماهیچه؛ به صورت حرفه‌ای در این رستوارن ارائه می‌شود. البته غذاهای دیگری هم در این رستوران سرو می‌شود اما شهرت اصلی رستوران البرز به دلیل کیفیت خاص این سه غذا است.

آدرس: قم، بلوار امین، نبش کوچه‌ی ۲۷

رستوران مرتضوی

محیطی گرم و صمیمی، غذایی باکیفیت و مرغوب و صد البته گرم، و نه سرد و از دهن افتاده، فضایی دلنشین و دکوراسیونی شیک و امروزی همراه با پرسنلی خوش‌برخورد و خوش‌اخلاق. اینها فهرستی از ویژگی‌هایی هستند که در رستوران مرتضوی به گردشگران عزیز ارائه می‌شوند. در این رستوران انواع و اقسام غذاهای اصیل و سنتی سرو می‌شود.

آدرس: قم، انتهای بلوار امین، بلوار الغدیر، ابتدای شهرک قدس

رستوران ارگ سالاریه

یکی از بهترین رستوران‌های قم با نام ارگ سالاریه شناخته می‌شود. این رستوران توانسته است سنت و مدرنیته را در کنار هم قرار دهد و از آن شاهکاری بسازد که موجب انبساط خاطر گردشگران عزیز شود. در این رستوران نان تازه تنوری و دیزی و انواع غذاهای سنتی را در کنار غذاهای فست فود و انواع آبمیوه و بستنی به عنوان دسر خواهید داشت.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، جنب سه راهی سالاریه، رستوران ارگ سالاریه

رستوران خانه تاریخی یزدان پناه

یکی دیگر از بهترین رستوران های قم در خانه‌ای تاریخی به نام یزدان پناه قرار دارد. این رستوران سابقه بسیار زیادی ندارد اما از کیفیت خوبی برخوردار است و بخاطر قرار گیری در عمارتی تاریخی و داشتن محیطی سنتی و دلنشین شهرت یافته است. در این رستوران بخش‌های مختلفی برای پذیرایی از مهمانان مانند حیاط و فضای باز عمارت، اتاق‌های سنتی و زیرزمین در نظر گرفته شده است.

رستوران خانه تاریخی یزدان پناه برای پذیرایی از مهمانان خود در فضای باز از تخت‌های چوبی سنتی و راحتی استفاده نموده که دارای سایه بان برای فصول گرم و سیستم گرمایشی برای فصول سرد می‌باشند. این رستوران جذاب و زیبا برای اتاق‌ها از میز و صندلی بهره گرفته است. مهمانانی که می‌خواهند به صورت کاملا سنتی از آنها پذیرایی شود می‌توانند برای صرف غذا به تالارهای زیرزمینی این رستوران بروند. در این بخش میز و صندلی قرار داده نشده است.

منوی سه زبانه (فارسی، انگلیسی و عربی) رستوران یزدان پناه شامل انواع غذاهای اصیل ایرانی مانند چلوکباب، ماهی، انواع خورشت‌ها، دیزی، دلمه و … می‌شود و مهمانان عزیز می‌توانند همراه غذا انواع نوشیدنی و شربت ایرانی مانند سکنجبین، خاکشیر، زعفران، دوغ و … را سفارش دهند.

آدرس: قم. خیابان ۱۹ دی. کوچه ۱۱.

رستوران گردان سیرنگ

شاید جالب باشد بدانید که یکی از مدرن‌ترین رستوران‌های شهر قم در یکی از بلندترین ساختمان‌های این شهر واقع شده است. این بلندترین ساختمان تجاری ۱۱ طبقه دارد که یکی از همین ۱۱ طبقه به رستوران سیرنگ اختصاص یافته است. رستوران سیرنگ را با لقب گردان معرفی می‌کنند چون طراحی و ساخت این بنا به صورتی است که در هنگام سرو غذا به حالت گردان در خواهد آمد. فضای شیک و مدرن رستوران نیز علاوه بر کیفیت بالای غذا مزید بر علت شده است که گردشگران و مهمانان بیشتری جذب آن شوند.

آدرس: قم، میدان آیت الله سعیدی، مجتمع تجاری سیرنگ

رستوران سنتی قم قدیم

اما اگر ترجیح می‌دهید غذاهای اصیل شهر قم را در محیطی سنتی و در ظروفی مسی تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم رستوران سنتی قم قدیم را برای صرف غذا انتخاب کنید. چون در این رستوران سنتی، فضا و دکوراسیون کاملاً به سبک قم قدیم طراحی شده است و غذاهایی که ارائه می‌شوند نیز تماماً سنتی و اصیل هستند. بنابراین اگر میل دارید دیزی یا غذاهایی سنتی از این دست را نوش جان کنید بهترین انتخاب رستوران سنتی قم قدیم خواهد بود.

برخی دیگر از بهترین رستوران‌های قم عبارتند از:

رستوران امید

یکی از رستوران‌های قدیمی شهر قم که کیفیت خوبی نیز دارد رستوران امید می‌باشد. این رستوران انواع غذاهای ایرانی را با تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه طبخ می‌کند اما چلوکباب و خورش قیمه آن بسیار طرفدار دارد. این رستوران فضای کوچکی دارد و بیشتر به عنوان رستوران با غذای بیرون بر فعالیت می‌نماید.

آدرس: قم، خیابان شهدا (صفاییه)، جنب داروخانه‌ پیمان.

رستوران خلیج فارس

اگر قصد سفر به شهر قم را دارید حتما باید غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید. از بهترین رستوران‌های قم که غذاهای محلی لذیذی را ارائه می‌دهد رستوران خلیج فارس می‌باشد. این رستوران انواع غذاهای محلی قم را در کنار غذاهای ایرانی با قیمتی مناسب در فضایی دلنشین سرو می‌کند.

آدرس: قم، تقاطع خیابان عمار یاسر و بلوار ۱۵ خرداد، امامزاده سید علی، جنب سازمان میراث فرهنگی.

رستوران جم

این رستوران که شعبه دوم رستوران خلیج فارس محسوب می‌شود به دلیل ارائه غذاهای باکیفیت و خوش طعم بسیار محبوب است. در این رستوران نیز غذاهای محلی مانند رستوران خلیج فارس با کیفیتی مطلوب سرو می‌شوند.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، نبش خیابان جمهوری، نبش پل.

فست‌ فودهای دوست‌داشتنی

از هرچه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است. در یکی دو دهۀ اخیر، فست فودها چنان در تار و پود زندگی ما نفوذ کرده‌اند که انگار بدون حضورشان یک پای زندگی می‌لنگد. هزار بار هم که در هزار شبکۀ اجتماعی و سراسری از مضرات بی‌شمارشان گفته شود باز هم عزیز هستند و در فهرست انتخاب‌های ما در اولویت قرار می‌گیرند. به همین دلیل با اشاره به تمام مشکلاتی که ممکن است برای قلب و عروق‌مان ایجاد کنند به معرفی چند تا از بهترین رستوران‌های قم در زمینۀ ارائۀ فست فود می‌پردازیم. با این امید که لحظاتی سرشار از شادی و شعف برای شما ایجاد کنند و بتوانند برای ساعتی اهل خانواده را دور هم جمع کنند؛ طوری که صدای خنده بپیچد.

خانۀ ماکارونی

همان طور که از نام رستوران پیدا است. اینجا خانۀ ماکارونی است. انواع و اقسام غذاهای محبوب ایتالیایی در این رستوران بزرگ پخته و سرو می‌شوند. خانۀ ماکارونی به دلیل انواع پیتزا، پاستا، ماکارونی و لازانیای مرغوبی که ارائه می‌دهد مشهور است. ضمن اینکه فضای رستوران نیز مدرن، شیک و جذاب است.  

آدرس: قم، ابتدای خیابان دور شهر، روبه‌روی پاساژ طوبی، خانه ماکارونی قم

فست فود شهر ما

در میان بهترین رستوران‌های قم یکیاز بهترین رستوران‌های فست فود با نام شهر ما شناخته می‌شود. در این فست فود انواع پیتزا، مرغ سوخاری و ساندویچ و همبرگر به همراه نوشیدنی ارائه می‌شود. فضای بزرگ و محیط دلباز این فست فود باعث شده است که گردشگران نه تنها برای صرف غذایی خوشمزه بلکه برای گذارن لحظه‌هایی شاد و لذت‌بخش این رستوران ویژه را انتخاب کنند.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، نبش کوچه‌ی ۶، فست فود شهر ما

فست فود باما

در فست فود باما، انواع و اقسام پیتزا، ساندویچ، مرغ سوخاری، به همراه انواع سالادهای بین‌المللی ارائه می‌شود. ویژگی منحصر به فرد این رستوران مدرن تحویل فوری غذا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. بنابراین اگر خیلی مایل نیستید که منتظر غذا باقی بمانید بهتر است فست فود باما را انتخاب کنید.

آدرس: قم، خیابان شهید فاطمی (دور شهر)، فست فود باما

فست فود دلفین

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های قم که نامی آشنا به شمار می‌رود و سال‌های بسیاری است که در حوزۀ ارائۀ غذاهای فست فود فعالیت می‌کند فست فود دلفین است. این رستوران نیز از سال‌های گذشته تا به امروز همواره محبوب مهمانان بوده است. شما هم اگر هر زمان مهمان شهر قم بودید به فست فود دلفین سر بزنید تا شهر قم بواند به صورت ویژه از شما پذیرایی کند.

آدرس: قم، سالاریه، فلکه‌ی میثم، فست فود دلفین

انتخاب غذا در روزهای سفر

روزهای سفر، اصولاً روزهای شلوغی خواهند بود. چون گردشگران عزیز قصد دارند در چند روز محدود بخش‌های مختلف شهر مقصد را ببینند، از جاذبه‌های شهر لذت ببرند، مردم و فضای شهری را بشناسند، طبیعت شهر و اطرافش را سیاحت کنند، و … . اما یکی از مهمترین اتفاق‌ها در همین روزهای شلوغ، می‌تواند چشیدن طعم تازۀ غذاهای محلی و اصیل شهر مقصد باشد. برخی شهرها غذاهایی کاملاً منحصر به فرد دارند اما برخی دیگر غذاهایی سراسری یا شاید بهتر باشد بگوییم شناخته‌شده دارند. شهر قم یکی از همان شهرها است که غذاهایش غذاهای اصیل و سنتی ایرانی هستند و در منوی رستوران‌ها به غذایی محلی که مربوط به خود شهر قم باشد برخورد نخواهیم کرد. شاید دلیل آن حضور قابل توجه گردشگران خارجی باشد چون به دلیل وجود حرم حضرت معصومه (س) مهمانان خارجی بسیاری دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. زهرا سخندان

    سلام وقت بخیر چطور میتونیم اسم باغ رستورانمون به این صفحه اضافه کنیم؟
    شرایطش چیه؟
    سپاس.

    • علیرضا قانع

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا ایمیل ارسال کنین تا توضیحات رو خدمتتون ارائه کنم.
      ایمیل فعلی شما با خطا مواجه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×