بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » افزایش قیمت بنزین و اثرات آن بر سفرهایمان!
افزایش قیمت بنزین و سفر
اخبار گردشگری

افزایش قیمت بنزین و اثرات آن بر سفرهایمان!

۱۶ آذر ۱۳۹۸ 16۰1,595

بدون شک حمل و نقل اساس هر سفری را شکل می‌دهد. این روزها و با افزایش قیمت بنزین این دغدغه بین علاقمندان به سفر شکل جدی‌تری گرفته است. امروز با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا با بررسی تاثیرات افزایش قیمت بنزین، چاره‌ای بیاندیشیم.

اثرات افزایش قیمت بنزین

افزایش قیمت بنزین و سفر

کاهش ۳۰درصدی خودروهای در حال تردد در جاده‌های کشور نشان‌دهنده تاثیر این افزایش قیمت است. جدا از نحوه اجرای این طرح، فعل افزایش قیمت بنزین شاید آنقدرها هم بد نباشد. کما اینکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بنزین اصلا ارزان نیست. گرچه این کشورها از بهترین زیرساخت برای این کار استفاده می کنند. این اتفاق می‌توانست در کل منجر به کاهش قیمت کاذب خودروها، کاهش مصرف آلاینده‌ها و هوای تمیزتر شود. البته نباید فراموش کرد که افزایش قیمت بنزین خواه یا ناخواه سبب افزایش قیمت‌های سریالی خواهد شد. به هر حال امر توزیع بسیاری از کالاها و خدمات را سیستم حمل و نقل به عهده دارد. از طرفی کشور در حال توسعه ما هنوز زیرساخت مستحکمی در خصوص انرژی‌های پاک جایگزین ندارد.

با افزایش سه برابری قیمت بنزین کار برای علاقمندان به سفرهای جاده‌ای بسیار سخت شده است. بخصوص برای عاشقان خودروهای آفرود که مصرف بنزین بسیار بالایی دارند. اکنون در بسیاری از مسیر‌ها سفر با وسایل حمل و نقل عمومی ارزانتر از خودروی شخصی تمام می‌شود. البته قیمت بلیطهای اتوبوس، قطار و هواپیما نیز افزایش داشته. اما با این حال باز هم سفر با وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر توصیه می‌شود.

راهکارهایی برای کاهش مصرف بنزین در سفر

شما می‌توانید با رعایت نکاتی فنی مصرف بنزین خود را کاهش دهید. رانندگی با سرعت مجاز، تنظیم فشار باد لاستیک‌ها و عدم استفاده از باربند از جمله این مواردند. شاید نکته اصلی که پیش از سفر باید رعایت کنید معاینه فنی خودرو است. در این حالت اگر مشکلی در موتور سبب افزایش مصرف سوخت ماشیت شما شود، رفع می‌شود.

مطلب مرتبط:

همه چیز درباره هیچهایک

تنظیم باد لاستیک کاری بسیار راحت و کمدردسر است که می‌تواند در صرفه‌جویی بنزین کمکتان کند. لاستیک‌های کم باد می‌توانند منجر به افزایش مصرف بنزین ماشین شما شود.

افزایش قیمت بنزین

یکی دیگر از فاکتورهایی که سبب افزایش میزان مصرف سوخت می‌شود سرعت است. رانندگی با سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت میزان مصرف سوختتان را افزایش خواهد داد. بنابراین برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت سعی کنید با سرعت مجاز برانید. هنگامیکه سرعت از ۹۰ تا ۱۲۰ شتاب می‌گیرد، ۳۰ درصدمصرف سوخت افزایش پیدا می‌کند.

هرگونه ایجاد اصطحکاک در سرعت‌های بالا مصرف بنزین را افزایش می‌دهد. استفاده از باربند، ترمزهای ناگهانی، باز کردن پنجره در سرعت‌های بالا از این دست هستند. لاستیک‌هایی که چسبندگی زیادی با آسفالت ایجاد می‌کنند هم سبب اصطحکاک و افزایش مصرف سوخت می‌شوند.

استفاده از دنده‌های پایین سبب افزایش مصرف می‌شود پس در صورت امکان به دنده‌های بالاتر بروید. البته استفاده نادرست از دنده‌های بالاتر هم می‌تواند سبب آسیب به موتور و افزایش مصرف شود. کم و زیادکردن سرعت‌خودرو در جاده و تلاش برای پرکردن فاصله با خودروهای دیگر بشدت سوخت را هدر می‌دهد.

بنزین و سفر

سفرهای اشتراکی برای تقسیم قیمت بنزین

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید بکنید سفرهای اشتراکی چندنفره برای تقسیم هزینه بنزین است. در این روش می‌توانید با تقسیم هزینه بنزین بین افراد تاحدودی در مصرف صرفه‌جویی کنید.

در طرح جدید می‌توانید تا ۶ ماه سهمیه خود را ذخیره کنید. بهتر است برای سفر از قبل برنامه‌ریزی کنید و به میزان مصرفتان سهمیه خود را ذخیره کنید.

در انتها…

بهترین زمان برای بنزین زدن صبح زود است. در این حالت به خاطر خنک تر بودن مخزن پمپ، بنزین غلیظتر و متراکم‌تر است. هرچه زمین گرمتر شود بنزین منبسط‌تر می‌شود و در واقع یک لیتر بنزین شما واقعا یک لیتر نیست!

بنزین زدن

سعی کنید وقتی باکتان نصف می‌شود بنزین بزنید. هرچه فضای داخل باک خالی‌تر باشد تبخیر آن درون باک سریعتر اتفاق می‌افتد. بنابراین نیازی نیست منتظر بمانید تا حتما باکتان خالی شود تا باز بنزین بزنید.

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×