بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» معرفی هتل » اقامت در هتل ؛ نکاتی ساده و خواندنی برای تجربه‌ای بهتر از سفر
مسافرین هتل
معرفی هتل

اقامت در هتل ؛ نکاتی ساده و خواندنی برای تجربه‌ای بهتر از سفر

۲۳ مرداد ۱۳۹۸ 11۰1,594

مسافران اغلب توقع اقامتی با آسایش و امکانات عالی از هتل ها دارند. اما این اتفاق همانقدر که به کارمندان هتل منوط است به رفتار مسافر نیز مربوط می شود.

اگر در هنگام اقامت در هتل با رویکردی مثبت وارد هتل شوید، پاسخی به شدت مثبت نیز دریافت خواهید کرد. هرچند به گفته متخصصین ممکن است شما مرتکب اشتباهاتی شوید که خود خبر ندارید. و رفتار بی ادبانه با کارکنان هتل تنها شرایط را بدتر می کند.

در اینجا به راهکارهایی می پردازیم که سبب تجربه دلپذیری برای شما و اطرافیانتان خواهد شد.

چگونه باید با کارکنان هتل رفتار کرد؟

استرس سفر گاهی شما را تا میز پذیرش هتل شما را همراهی می کند. اما نحوه ورود و برخورد اول شما می تواند کل اقامت شما در هتل را تحت تاثیر قرار دهد.

تصور بعضی مسافران این است که هرچه بیشتر گله کنند خدمات بهتر و بیشتری دریافت می کنند. حال آنکه رفتار دوستانه و محترمانه بهترین شیوه برای گرفتن امتیازات بیشتر در زمان اقامت در هتل است.

مسافرین هتل
مسافرین هتل

اگر شما رفتار خوشایندی داشته باشید و حتی ابراز کنید که برای رسیدن به هتل در راه مشکلاتی داشته اید، مسئول پذیرش سعی خواهد کرد در صورت امکان به شما خدماتی اضافی برای جلب رضایتتان ارائه کند.

نگرش و رفتار مثبت نقش خیلی مهمی در تجربه اقامت‌تان خواهد داشت. هرچه رفتارتان بهتر باشد احتمال دریافت خدمات بهتری در هتل دارید.

چقدر باید به کارکنان نظافتی هتل انعام داد؟

متخصصین صنعت هتل عقیده دارند میزان انعام شما به عواملی بستگی دارد. در صورتیکه عده ای دیگر معتقدند میزان انعام پرداختی شما یک استاندارد دارد که در همه شرایط کارکرد دارد. انجمن هتل و اقامتگاههای آمریکایی این میزان را ۱-۵ دلار برای هر شب توصیه می کنند.

کارکنان نظافتی
کارکنان نظافتی

طبق گفته متخصصین عواملی همچون هتلی که در آن اقامت می کنید، مدت اقامت تان و میزان کثیفی که به بار می آورید از فاکتور هایی هستند که می توانند در میزان انعام پرداختی شما اثر بگذارند.

مشکل اینجاست که خیلی از افراد پرداخت انعام به کارکنان نظافت را اصلا در نظر نمی گیرند. بر خلاف گارسون رستوران ها که همه می دانند که حقوقشان همان انعامی است که به آن ها پرداخت می شود، هیچکس نمی داند که برای مسئولان نظافت هتل نیز همان رویه پیش گرفته می شود. بهتر است در زمان اقامت در هتل به اهمیت پرداخت انعام به نیروهای خدماتی با توجه به کار بسیار سختی که دارند توجه بیشتری کنید.

کارکنان هتل
کارکنان هتل

اما وقتی تصمیم به پرداخت انعام گرفتید، کجا باید آن را بگذارید. پیشنهاد انجمن هتل ها و اقامتگاه های آمریکا، قراردادن آن در پاکت یا کنار نوشته ایست که روی آن ذکر کرده باشید که این انعام به کارکنان نظافت تعلق دارد.

عده ای دیگر اما معتقدند که بهتر است انعام را روی تخت یا روی بالشت بگذارید. از آنجا که بالشت کاملا به چشمتان می آید، اصولا جایی نیست که پولتان را آنجا گم کرده باشید. این نکته نشانه ایست که این پول برای انعام است.

مطالب مرتبط:

حقوق مسافران در هتل ها

زیباترین هتل های جهان کدامند؟ ۱۱ هتل چشم نواز دنیا

انواع هتل ها و اقامتگاه ها، “کجا بمونیم؟”

چه چیزهایی را می توانید از اتاق هتل‌تان بردارید؟

اصولا برداشتن شامپو و لوسیون و حتی قلم و دفترچه از هتل بلامانع است. اما چیزهای دیگری مثل واکس کفش، ساک لباس و چوب لباسی را بهتر است بر ندارید. حتی اگر هتل ها پولی برای برداشتن آن از شما دریافت نکنند. بسیاری از مسافران باتری ها را بر می دارند که کار درستی نیست. هرچند هتل ها باز هم پولی از این بابت از آن ها دریافت نمی کنند.

وسایل اتاق هتل
وسایل اتاق هتل

اما هتل ها برای چه چیزهایی از شما پول دریافت می کنند؟

تقریبا هر چیزی که جزء وسایل و مبلمان اتاق است. از آنجا که ملحفه و بالشت ها از گرانترین اشیاء اتاقتان هستند، در صورت برداشتن آن ها، هتل شما را جریمه خواهد کرد.

شما بابت برداشتن ربتاشام حمام نیز باید پول پرداخت کنید. در صورتیکه شما می توانید این مورد را مستقیما از هتل خریداری کنید. البته اینکه مسافری بدون اینکه آن را بدون اینکه قبلا پولش را پرداخت کرده باشد بردارد بسیار نادر است. معمولا روی این ربتاشام ها کاغذی است که نحوه خرید آن از هتل را به شما می گوید.

هنگام تسویه حساب و خروج از هتل، بهتر است اتاق را در چه حالتی ترک کنیم؟

هرچه اتاق را بهم ریخته تر رها کنید، کار مسئول نظافت را سختتر کرده و وقت کاری او را بیشتر تلف می کنید. اگر مسافران سعی کنند تا این بهم ریختگی را به حداقل برسانند اتفاق خیلی خوبی خواهد بود. البته گاهی با تصور اینکه پول زیادی برای اقامت یک شب در هتل پرداخت کرده اند و قاعدتا این تصور را دارند که نظافت هم بخشی از پولی که پرداخت کرده اند بوده، باعث می شود که عمدا اتاق را کثیف و بهم ریخته کنند.

بنابراین چه کارهای ساده ای می توانیم برای راحت تر شدن کار کارکنان هتل انجام دهیم؟

از منظر متخصصین، قرار دادن زباله ها در سطل زباله و قرار دادن حوله های کثیف در یک محل کافیست.

پذیرش هتل
پذیرش هتل

چگونه می توانیم یک تجربه ناخوشایند از اقامت در هتل  را تحمل کنیم؟

استرس بیش ازاندازه هنگام سفر گاهی باعث رفتارهای نا بهنجار مسافران می شود. کارکنان هتل کسانی هستند که با این پدیده روبرو می شوند. گاها حتی این اتفاق خارج از کنترل آن هاست و کمکی از دستشان بر نمی آید.

ترجیح کارکنان این است که هنگام بروز مشکل، مسافران به جای اینکه شکایات خود را اول در شبکه های مجازی مطرح کنند، ابتدا مشکل را با آن ها در میان بگذارند.

نیازی نیست که با بروز اولین مشکل آن را همه جا جار بزنید و در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید. گاهی این ایرادها تنها با در میان گذاشتن آن با کارکنان به آسانی برطرف می شوند. پس قبل از قضاوت سریع به آن ها اجازه بدهید که اشتباهشان را جبران کنند.

از طرفی، به خاطر توجه زیاد به مسئله سفر این روزها، رفتار افراد نسبت به قبل بهتر شده است. اما در انتها نکته کلیدی احترام متقابل است.

برگردان شده از TIME

منبع: اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×