بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » استان تهران » تهران » امامزاده داوود ، تفریح و زیارت در تهران
امام زاده داوود
تهران

امامزاده داوود ، تفریح و زیارت در تهران

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ 10۰4,550

امامزاده داوود یکی از مکان های زیارتی شهر تهران بوده که در میان دره های سبز، در ۶ کیلومتری توچال و ۱۵ کیلومتری فرحزاد واقع شده است. این امامزاده با یازده پشت به دومین امام شیعیان می‌رسد.

نقل شده است که وی با برخی دیگر از بستگانش ، همراه امام هشتم (ع) به ایران آمده و در این مسیر به شهادت رسیدند. در دوران صفویه ، بقعه این امامزاده احداث گردید و پس از آن در دوران فتحعلی شاه توسعه یافت. در این مطلب از وبلاگ اقامت ۲۴ با معرفی آرامگاه امامزاده داوود تهران، یکی از جاهای دیدنی تهران که محبوبیت زیادی هم دارد همراه باشید.

مقاله مرتبط : “معرفی امامزاده صالح تهران

امام زاده داوود
آدرس: تهران، ۶ کیلومتری توچال و ۱۵ کیلومتری فرحزاد

در اطراف و دره های مجاور امامزاده داوود ، در سمت غرب و جنوب غربی، در آبادی های رندان و سنگان، بقعه هایی تحت عنوان امامزاده عمادالدین ، پدر امامزاده داوود و امامزادگان علاءالدین ، قاسم و عقیل ، برادران این امامزاده قرار دارند.

این آرامگاه در غرب تهران و در انتهای جاده کن قرار دارد. طول جاده منتهی به آرامگاه ، حدود ۲۵ کیلومتر بوده و آسفالته می باشد که در واقع به عنوان مسیر اصلی این امامزاده تلقی می شود. اما علاوه بر این مسیر، راه دسترسی دیگری نیز به این مکان وجود دارد .راهی که از دره موجود در کنار رودخانه فرحزاد گذشته و بعد از طی حدود ۱۵ کیلومتر به آرامگاه منتهی می شود.

توچال تهران : پیست اسکی و تله کابین توچال با تصویر

امامزاده داوود
از دوران قاجاریه ، زیارت امامزاده داوود، یکی از عادات تهرانی ها شناخته می شود

برخلاف مسیر اصلی امامزاده، این مسیر به صورت جاده خاکی بوده و اندکی نامناسب است. اما به دلیل وجود مناظر بکر و دیدنی و همچنین به علت وجود رودخانه ای کوچک در طول این مسیر، این راه به یکی از مناطق تفریحی شهر تهران تبدیل شده و گردشگران زیادی هر ساله از این طبیعت دیدنی استفاده می کنند.

مسیر فرحزاد به امامزاده داوود از محله فرحزاد واقع در انتهای اتوبان یادگار امام شروع شده و پس از حدود ۴ ساعت پیاده روی با شیب ملایم در میان دره، تبدیل به مسیری کوهستانی می شود. پس از آن و با طی حدود ۲ ساعت راه ، این مسیر در نهایت به امامزاده داوود منتهی می گردد.

در زمان های قدیم ، اهالی تهران که قصد زیارت امامزاده داوود را داشتند، معمولا شب را در فرحزاد می‌گذراندند و پس از استراحت، صبح روز بعد با کمک قاطرچی ها به سمت امامزاده حرکت می کردند. این امر مختص به قشر خاصی از جامعه نبود و تقریبا همه زائرین این کار را انجام می دادند. به طور مثال در روزنامه خاطرات اعتمادالسلطنه ، نقل شده است که ناصرالدین شاه ، روز دوشنبه ۱۷محرم ۱۳۰۶ قمری را در فرحزاد گذراند تا روز بعد به زیارت امامزاده داوود برود.

امام زاده داوود

از دوران قاجاریه ، زیارت امامزاده داوود، یکی از عادات تهرانی ها شناخته می شود. به گونه ای که ناصرالدین شاه قاجار، در روستای خوش‌ آب‌ و هوای شهرستانک که در نزدیکی امامزاده می باشد ، قصری برای خود احداث نمود تا بتواند پس از زیارت ، در این مکان به استراحت بپردازد.

آرامگاه امامزاده داوود در گذشته، از بنای سنگی شامل صحن و طاق نماهای کم عمق در اطراف حرم و ایوان کوچکی در جنوب آن تشکیل می شد و از گنبدی سبز رنگ برخوردار بود. بنای اولیه این امامزاده ، سال ها پیش بر اثر سیل از بین رفت و بنای فعلی که از گنبدی نوک تیز با دو گلدسته تشکیل شده است، بعدها جایگزین بنای اولیه شد. حرم هشت ضلعی کنونی و سرداب زیر آن در زمان فتحعلی شاه قاجار به جای بنای قدیمی که یقینا برج ساده و سنگی بوده ، ساخته شد. از دیگر نکات مهم بنای کنونی می توان به ضریحی بسیار زیبا که در وسط حرم قرار داشته و همچنین درهای شمال و شرق حرم که به زمان فتحعلی شاه قاجار تعلق دارد ، اشاره نمود.

اگر شما هم مسافر تهران هستید ، خوب است به رسم مردم تهران ، به این زیارتگاه رفته، و علاوه بر استفاده از فضای معنوی این بقعه مبارک ، از طبیعت ناب و زیبای این منطقه استفاده کنید . برای دسترسی راحت به این آرامگاه می توانید به سراغ رزرو هتل تهران با فاصله نزدیک به این امامزاده باشید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۸/۵ - (۳۹ امتیاز)
×