بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری مازندران » آبشار گزو، خروشی به بلندای یک آبشار در قلب جنگل‌های لفور
آبشار گزو
جاذبه های گردشگری مازندران

آبشار گزو، خروشی به بلندای یک آبشار در قلب جنگل‌های لفور

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ 17۰3,741

آبشار گزو در مازندران، شاید دقیقا همان جایی باشد که برای ساعتی آرامش و آشتی با طبیعت به دنبال آن هستید.

آبشار گزو از جاهای دیدنی مازندران است که در منطقه شیرگاه و در دل جنگل های هیرکانی قرار دارد. شیرگاه از مناطق اطراف قائم شهر است. با وجود منحصر به فرد بودن این آبشار، اما هنوز هم می توان به عنوان یکی از مناطق بکر شمال از آن یاد کرد.

طبیعت سوادکوه
طبیعت سوادکوه

برای رزرو هتل در قائم شهر به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24

در میان همه جاذبه های گردشگری مازندران، آبشار گزو یکی از هیجان انگیز ترین آن ها است. آبشار گزو از بلندترین آبشار های مازندران است که حدود ۴۸ متر ارتفاع دارد در دل جنگلی انبوه قرار گرفته است. مسیر این آبشار با وجود طولانی بودن، بسیار با صفا و سر سبز است. برای رسیدن به آبشار، باید حدود ۴۰ کیلومتر پیاده روی کنید و یا با خودرو های آفرود این مسیر را طی کنید.

آبشار گزو شیرگاه
آبشار گزو شیرگاه

مطلب مرتبط: بهترین جای شمال برای مسافرت

آبشار گزو در منطقه ا‌ی جنگلی به نام لفور و در کنار امامزاده سه بزرگوار گزو، در فاصله ۱۵ کیلومتری زیرآب سوادکوه قرارگرفته است. این آبشار در واقع از دو آبشار تشکیل شده است که ارتفاع آبشار اول حدود ۵ متر و آبشار دوم حدود ۴۸ متر است. در پایین این آبشار، حوضچه‌ ای قرار دارد که می ‌توان در آن آب تنی کرد. بر روی صخره ها و دیواره های سنگی اطراف آبشار هم، گیاهان و خزه‌ ها، زیبایی آن را چندین برابر کرده اند.

بهترین زمان سفر آبشار گزو

از اواسط بهار تا نیمه‌ پاییز بهترین زمان سفر به آبشار گزو است. البته در تابستان هوا خیلی گرم و شرجی است و با توجه به این که مسیر پیاده‌روی طولانی در پیش دارید، شاید تا حدودی برایتان دشوار باشد. همچنین باران و خیس بودن زمین، موجب دشواری در مسیر می شود. ولی به طور کلی بهترین زمان سفر به آبشار گزو ،فصل بهار، تیر، مهر و آبان است.

سوادکوه
سوادکوه

جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار گزو

از دیگر جاهای دیدنی آن منطقه، سد و دریاچه‌ لفور، امامزاده گزو و پل ورسک هستند که هر کدام از آن ها می توانند برای بازدید جذاب باشند.همچنین مراتع کالبکوشت بخش بابلکنار شهرستان بابل هم مناظر طبیعی زیبایی هستند که می توانید آرامش را در آن جا تجربه کنید. به علاوه آبشاری با ارتفاع ۹ متر که شامل هفت آبشار کوچک تر است و مناطق دیدنی آلاشت، جذابیت های دیگر این ناحیه است.

از دیگر جاهای دیدنی اطراف آبشار گزو رودخانه و جنگل پلنگ دره می‌باشد. این منطقه جنگلی بکر که در شیرگاه قرار دارد دارای آبشاری پرآب است که فضای جنگلی با آب و هوای خنک و مطبوع اطراف آن برای استراحت بسیار جذاب می‌باشد.

وسایلی مورد نیاز در سفر به آبشار گزو

برخی وسایل، از ضروریات رفتن به این منطقه هستند. مهم ترین چیزی که باید همراه داشته باشید، کفش مناسب است چون قرار است مدت زیادی پیاده‌روی کنید. آب آشامیدنی، غذای سبک، کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابگیر، عینک آفتابی، جوراب و لباس اضافه، کمک ‌های اولیه، حوله و باتوم از دیگر مواردی است که باید حتما همراهتان باشد.

آبشار گزو
آبشار گزو

امکانات اقامتی و هتل

در مسیر آبشار و نزدیک امامزاده گزو، کلبه جهت‌ اجاره وجود دارد. همچنین می‌توانید برای رزرو هتل‌ های قائم ‌شهر هم اقدام کنید. اقامت در دل طبیعت و در کنار آبشار نیز یکی دیگر از گزینه‌های اقامتی جذاب به شمار می‌رود که می‌تواند سفری خاطره انگیز برایتان رقم بزند. برای برپایی کمپ در اطراف آبشار نیاز به تجهیزات و لوازمی مانند چادر، کیسه خواب و … می‌باشید. بهتر است از راهنمایان محلی برای برپایی کمپ در اطراف آبشار راهنمایی‌های لازم را کسب نمایید تا بهترین محل را انتخاب کنید.

مسیر دسترسی

اگر از تهران قصد دارید به آبشار گزو بروید، باید از جاده فیروزکوه حرکت کنید. پس از فیروزکوه و پیش از رسیدن به قائم‌شهر، یک جاده‌ فرعی به سمت شیرگاه قرار دارد.

از دو مسیر می‌توانید به آبشار گزو برسید. از شیرگاه تابلوی جمشیدآباد را دنبال کنید تا چند صد متر جلوتر به جنگل برسید. مسیر دوم رسیدن به آبشار اینطوریست که بعد از شیرگاه، مسیر را به‌سمت جاده‌ لفور ادامه بدهید.

 

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×